Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

lättnad, ånger och cupcakes!

Av Johanna - 10 januari 2012 21:50

Back to school... Ganska skönt faktiskt!

Fick reda på mitt matteprovsresultat idag, NICE! fick ett D, vilket varken jag eller min mattelärare trodde jag skulle få... haha btw, Idag sa min mattelärare att vi inte var speciellt intelligenta, men vi var flitiga.

hm.. var det en..komplimang? Tar det som en faktiskt ;3
Fick oxå ett sånt där överbeskyddande samtal av en vän idag i skolan.

..Att jag kanske inte borde lägga ut lättklädda bilder för då är det större risk att jag kan råka illa ut..och det vill dom ju inte. 

förståeligt- ja

störigt - ja

skrattretande- oh yes!

Man kanske borde kolla vad man själv lagt ut för bilder och skrivit för texter innan man börjar "skydda" andra..?

Jag vet att det finns några som faktiskt finns för mig, på riktigt! 

Men det är svårt att ta det på rätt sätt när man får höra att man gör fel val.

jag förstår att folk som känner mig reagerar på att jag börjar lägga ut bilder på mig själv där man ser mer än mitt face, för det har jag inte gjort innan. 

Anledningen? För jag hatade min kropp. Jag såg mig själv som ful, fet och allmänt äcklig.

Jag hatade min kropp och fick sjuka tankar- tvångstankar- att jag var tvungen att väga mig när jag gick upp,

var gång jag ätit, och innan jag skulle lägga mig...

När siffrorna ändrades och blev negativa

(alltså när jag gått upp i vikt)

så kände jag mig tvungen till att gå ner, och fort skulle det gå!

 Ett tag skrev jag till och med ner vad jag vägde,

vilket resulterade till att jag hade en lång lista över hur min vikt såg ut under flera dagar..

Jag har fortfarande dessa tankar, de finns där inne någonstans, och dyker upp lite då och då,

som en objuden gäst.. Inte alltid så positivt med objudna gäster..

Idag satt jag och en kompis

(vi kan kalla henne sötis-för hon är en riktig godsak!)

på McDonalds och käkade Happy Meal. Vi pratade om allt möjligt!

Killar, familjen, skolan, problem som finns typ överallt, osv! 

Plötsligt fick jag den där obehagliga och jobbiga känslan.. den känslan man får när man ångrar sig..

jag ångrar att jag åt.. Jag ville inte äta.

Jag ville spola tillbaka tiden och hindra mig själv från att handla skräp, och istället bara dricka vatten!

..Jag berättade detta för Sötis och hon sa att så känner hon också,

men det är bara till att tänka på det positiva, man får unna sig något gott ibland

och vi hade ju extremt trevligt! Och hon hade rätt, men jag kände ändå ånger.. 

jag kan känna att jag inte borde äta, men sen gör jag det ändå, fast jag vet att jag kommer ångra det..

Men det gör nog inte så mycket. Så länge jag inte går upp för mycket i vikt.

Nu bjuder lillasyster på cupcake, och det säger jag aldrig nej till, och cupcakes är bäst och det känns aldrig fel att äta en sådan finfin liten bakelse.

Imorgon, ska jag tänka mer på vad jag stoppar i mig, och sen, på kvällen, ska jag baka fina cupcakes och unna mig en liten sötsak! Jag måste ju inviga min cupcakeform och använda min cupcakebok som jag fick av min mamma, kärlek till det!

Nu ska jag kila in i duschen, natti natti till er, och tack för ni läser min blogg <3 

 
 
Ingen bild

Börje

11 januari 2012 02:11

pff vem "in thier right mind" säger att lättklädd foton är fel... lättklädda tjejer är vad som håller denna jord flyttande, o specielt Johanna :) gillar att du inser själv så bra du ser ut :)

Johanna

11 januari 2012 17:04

Haha ja så kan man se på saken, men samtidigt - jag kan ju råka illa ut,precis som alla andra, om där finns någon läskig människa som typ letar upp mig eller något.. Men egentligen är det precis som att jag skulle bli fotad i bikini.
Men there's the differens, nu är det underkläder och jag har tagit dem själv.
Då blir man sedd som en osäker brud som säker bekräftelse, och inte som en brud som trivs bättre i sin kropp nu och vill visa resultatet av all tid och energi man lagt ner på att gå ner i vikt.. Men that's life. Haters gonna hate liksom =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards