Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna - 14 juni 2012 23:04


Jag är självskadare.

det är inget jag kan hjälpa och jag kommer heller aldrig kunna bli helt frisk ifrån det.


ingen annan kan göra så att jag blir frisk,

utan det är jag som måste kämpa för att kunna stå emot, och det gör jag.


jag kämpar varje dag för att hålla mig borta från självkritiska tankar, för jag vet vad de gör med mig.
Det är tankarna som får mig att må dåligt, och de är då jag skadar mig själv.


Jag vet vad många tycker och tänker om självskadare..

...uppmärksamhetshoror... det är bara ett av orden man kan få höra.


Oftast är det inte så... oftast är det så jävla mycket värre..

Tyvärr.. och jag måste säga tyvärr.. så är det oftast så mycket djupare problem än att man suktar efter att

få vara i rampljuset - få uppmärksamhet..


Det är inte alla självskadare som kan prata om det.. för att det är så svårt att sätta ord på hur man verkligen känner så att den som inte själv varit i en liknande situation ska förstå.


Alla har de så olika.

Självskadande är inte bara att man skadar sig med vassa föremål, utan det gäller även bl.a bulimi och anorexi.

Man kan inte ta för givet att man vet varför alla skadar sig, bara genom att få höra EN självskadares historia.


Jag fick en fråga idag av en kille. Han undrade vad jag var rädd för..

Det första som kom upp i mitt huvud var att jag var rädd att såra min syster...

Det andra som kom upp i huvudet var att förlora någon som jag träffar.. en vän eller någon i familjen..

Sen kom jag på vad jag är mest rädd för.


Jag är rädd för mig själv..

Jag är rädd för mig själv.. för att jag vet vad jag är kapabel till.


Jag mår bra nu, jag har fina vänner, en bra relation till min familj, och jag har en underbar pojkvän.

Och imorgon är det sommarlov!


Jag mår bra nu, men jag vet hur snabbt det kan ändras - och det beror inte på dem i min omgivning.

Det beror på mig och min syn på mig själv.


Jag har varit självskadefri i lite mer än 6,5 månad..

och jag fortsätter kämpa, för jag vet hur jobbigt det är att vara fast i självskadeträsket..

Jag fortsätter kämpa... för jag vill inte falla dit igen.

Av Johanna - 8 juni 2012 18:05


äntligen fredag, wiiho!


bara en vecka kvar, sen är det sommarlov!

Idag har jag och pojkvännen vart tillsammans i två veckor.

Han är så fin :$ <3


Idag har jag..hm.. vad har jag gjort idag..?

Jag har såklart varit i skolan! mellan nio och två.

Efter det träffade jag farfar lite, sen hem, kolla facebook, för att sedan åka till Malmö och kolla skor... *dreglar*

Hitta sååå fina skor... jag föll för ett par skor.. kärlek vid första ögonkastet, så härligt!

Och jag fick dom som tur var, annars hade lilla jag blivit ledsen.. (a)


Skulle egentligen på skräckfilmkväll men pojkvännen ville komma hit

vi ska plugga -  skolan är ju faktiskt viktigare.

Plus jag hade inte kunnat sova om jag kollat skräck.. är en riktig fegis! (a)


Har inte så mycket kvar i skolan nu... känns bra!
en redovisning, en analysuppgift, en text och en video. De är typ de  


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards