Alla inlägg under september 2012

Av Johanna - 11 september 2012 20:05

The Butterfly Project är ett projekt som ska hjälpa självskadare som vill bli friska.

Men projektet är inte bara för självskadare, utan även för de personer som vill stötta självskadare i sin kamp. Jag vill bli frisk och därför ska jag prova på detta och se om jag klarar av att vara självskadefri. Jag ska kämpa, och jag vet att jag kommer få hjälp av nära och kära.

 

Här är "reglerna" :

 

1. När man känner att man vill skada sig, så tar man fram en penna och ritar en fjäril där man tänkt skada sig.


2. Namnge fjärilen efter en person som:

-du älskar
-älskar och bryr sig om dig
- du vill ska bli självskadefri
- vill att du ska bli självskadefri


3. Man måste låta fjärilen försvinna av sig själv, alltså får man inte skrubba bort den.

 

4. Om man skadar sig innan fjärilen försvunnit så dödar man den, men om man inte skadat sig och den har försvunnit så "lever den och har flugit iväg".

 

5.Om man har mer än en fjäril och skadar sig så dör alla.

 

6.Var gång man vill skada sig så ska man titta ner på fjärilen och tänka på personen man namngett fjärilen efter.

 

7. Det är inte bara du själv som får rita fjärilar på dig, en annan person kan också göra det. Personen behöver inte vara självskadare för att få rita en fjäril, utan han/hon kan visa sitt stöd genom att rita på dig. Den fjärilen är extra speciell, så den måste man ta extra bra hand om.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards