Direktlänk till inlägg 17 augusti 2020

Flyttstäd och UL

Av Johanna - 17 augusti 2020 11:16




Hej! 

Har haft fullt upp och inte riktigt tagit mig tiden att sätta mig för att skriva.


Nu i helgen var jag och mamma uppe i Uddevalla och flyttstädade. Åkte upp på lördag förmiddag sen började vi städa. 
Det blev ju så himla varmt i lägenheten så vi gav upp vid 17.30 - 18-tiden, checkade in på hotellet och duschade av oss innan vi gick ner till stan igen och satte oss på restaurangen där vi bokat bord. 
Det blev pepparstek och potatisgratäng för min del, och hamburgare för mammas. Gott var det! otroligt gott!

Gick en runda vid vattnet, sen in en snabbis på Willys innan vi gick till hotellet. 

Där tog vi det lugnt resten av kvällen.

Mamma sov hur bra som helst! Jag.. not so much... 

Sover väldigt dåligt numera. Svårt att somna, vaknar ett antal gånger under natten och sen vaknar jag tidigt.

Mycket mardrömmar.. Kan bero på stressen och graviditeten. Oavsett vad så känner jag att jag klarar mig ganska bra, även om jag gärna sovit en hel natt. 

Ner och åt en god frukost sen packa ihop grejerna och bli hämtad av P som körde oss till lägenheten. Fick ut de sista grejerna och sen städade jag och mamma resten av lägenheten. Då gick det undan! 

När vi var klara gick vi till bilen och körde ner för att bada innan vi lämnade Uddevalla . Det där doppet behövdes! 
Hittade lite snäckor som jag SJÄLVKLART tog med mig hem. Älskar snäckor och stenar. Dont know why haha..


Stannade till på Espresso House och åt en foccacia och drack en is-chai innan vi körde ner till Skåne.

Droppade av sakerna hos P's mamma och sen hem till mamma. Där åt vi varma mackor. sååå gott! 


I slutet av månaden kommer vi köra upp igen för slutbes. och lämna nycklar. Sen är Uddevalla ett avslutat kapitel! 

 
   


BEBIS:

5 augusti var jag i Malmö för vårt första ultraljud. 
Bebis ville inte alls som vi ville, så under majoriteten av tiden såg vi ryggrad vilket inte alls var tanken med ultraljudet - även om det är den finaste lilla ryggrad jag någonsin sett haha!

Vi har en aktiv bebis iallafall. Det första vi såg var att bebis ligger på mage och skakar rumpa - och det kan bebis OMÖJLIGT ha fått ifrån mig!
 

Vi fick iallafall mätt det som skulle mätas, och till sist fick vi äntligen bebis att vända sig så vi kunde få några bilder att visa P! 
Det är så himla tråkigt att han inte kan vara med.. Vi får ju inte reda på någonting tillsammans, men därför är det också så otroligt viktigt för mig att han får veta allt som sägs, uppleva det jag får uppleva - även om det blir via foton och inspelningar för hans del. 
Men att se bebis för första gången, även om det var på foto, så uppskattar han det. Och ser alltid  fram emot att få se och höra nytt efter var gång jag varit iväg.


Eftersom bebis är lika envis som sina föräldrar så kunde man inte få ett garanterat svar på vad bebis har för kön. Så.. även om vi fick hennes svar (som hon inte ville sätta sin lön på) så har min syster inte öppnat kuvertet. Det får vänta till nästa UL i början av september. Då hoppas vi kunna få ett säkert besked så söstra mi kan börja med vår gender reveal.  Jag tror att den blir i slutet på september eller början på oktober. Har två UL i sept ( ett i början och ett i mitten). och då borde de lyckas se vad det är för en liten som växer där inne. Inte kan man trotsa alla tre gånger!! 


Jag vet inte riktigt vad jag tror, men oavsett vad så kommer jag bli ÖVERLYCKLIG! 

Det enda som är viktigt för mig är att bebis växer och mår bra! 

  

Och jag.. ja, jag börjar också växa!


  
        

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards