Direktlänk till inlägg 22 oktober 2021

BIVA del 2

Av Johanna - 22 oktober 2021 16:00


Som jag skrev i förra inlägget så är tiden på sjukhuset väldigt.. blurrig. Jag minns inte så mycket då dagarna bara flyter ihop och allt man gjort har gått på automatik. 
Vissa dagar visste jag inte om jag hade ätit, sovit, om jag hade varit hos Elize.. ja, ni förstår.

Mycker av det jag skriver kommer vara  ifrån anteckningar. 


1 februari:

                   NO:n borta!!
                   Tillfällig pacemaker höjs till 140 pga ojämn rytm (extraslag) 
                    Sänks till 100 för att testa och den går in i stand-by! <3
                   Lite instabil när hon ligger på vänster sida.


2 februari:

                    Jag blir uppmanad av personal att åka hem. Få en paus från sjukhusmiljön då jag inte lämnat  sjukhusområdet                        sedan vi kom hit.

                    Pacemaker avstängd <3
                    Kissat och bajsat

                    vaken i 45 minuter och inte "skakig" när de vänder henne

  

3 februari:  Elize 3 veckor!

                    Vilo- och återhämtningsdag för Elize


4 februari: vikt 3015g

                    Tillbaka i Lund
                     Elize är mer vaken
                     Var väldigt ledsen men det kommer inga ljud då tuben trycker mot stämbanden.. :( 

                     Planerar arr ra bort tuben imorgon.


5 februari:

                    12.00 Tuben och drän ur magen är borta! <3

                     Fått en liten mask över näsan som hjälper Elize med syre


6 februari: vikt 2900g

                    Mask borta, fått en "grimma" istället. ( två ploppar upp i näsan)

                    Fått tarmsond som hjälper henne att bajsa. Den tas bort vid 20.00

                    Fick hjälpa till att vända Elize + blöjbyte


7 februari:  vikt 2846g

                    Ingen kateter

                    Fick äntligen hålla Elize! Hade henne i min famn nästan 2 timmar.
                    Respiratorn står i stand-by

                    Sovit bra utan lugnande

                    Bytt till en mindre grimma!


8 februari: vikt 2727g

                   Elize har gått ner mycket i vikt..

                   15.30 FLYTTAD TILL IMV - AVD.67 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards