Direktlänk till inlägg 28 oktober 2021

sond-jävel...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00


Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem. 

Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta!

Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fantastiskt hur man kan dra ut hela sonden med de korta armarna..  men ungen lyckades.. flera gånger dessutom!


2 mars: 
                   10.45 Avdelning 1 i Malmö.

                   3580g = fin viktkurva

                   51 cm

                   EKG och UL ser bra ut


Två dagar senare drog hon ut sonden, detta var på kvällen och tur var väl det eftersom vi skulle in till Malmö dagen därpå.


5 mars:

               Dagvården, Malmö

                Elize har gått ner i vikt = 3535g

                Sätter en ny sond.


8 mars:

               ...då var det dags igen.. hon drog ut sonden.

9 mars:
              Vi fick åka in till Malmö vid 19.00  och sätta en ny eftersom hon inte får i sig tillräckligt. 


10 mars: 
                03.30 drar ut sonden.. asså.. såhär kan vi ju inte hålla på?!

                15.45 - åker in till Dagvården och får lära mig att sätta sond på Elize


Efter det.. när jag hade lärt mig sätta sond.. DÅ låter hon den vara! Jävla unge! haha 




Veckan därpå drog jag ut sonden. Ville ge henne en chans att äta utan den.  Jag kände på mig att den störde henne.

Men det vågade jag inte berätta för P.. Jag sa att hon drog ut den själv haha. 

Men visst hade jag rätt! Plötsligt äter hon mycket mer och mycket längre stunder! 

Vår duktiga tjej <3







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Av Johanna - 24 oktober 2021 16:00

  8 februari:  2727g                       De har tagit bort grimman                      Gått ner mycket i vikt...                        Elize blir flyttad till IMV!   9 februari: 2820g                     Lågt kalium så får lite medici...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards