Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna - 31 maj 2013 12:34

fredag...

börjar skolan 12.40, slutar 14.10

Vet inte om jag har helt fel, men denna lektionen som kommer känns extremt onödig..

Iallafall... har mått skit de senaste dagarna... det enda man har sett fram emot är helgen,

för ikväll kl 18 åker jag och mina kära scoutkompisar ut och paddlar hela helgen!

Ska bli så otroligt skönt att få komma iväg!! 
Ingen telefon, inga bråk, ingen drama över huvud taget (förhoppningsvis).. Bara ta de lugnt i naturen!

Det enda som oroat mig är att jag har fått ont i mitt knä, igen...

har en skada sen i somras som är lite jobbig emellanåt.. Och sen har jag lyckats dra på mig en förkylning!
Sen ska pojkvännen ut och dricka i helgen..

Men förhoppningsvis går det bra, även om inte jag är där! Jag litar på hans kompisar o

ch jag hoppas de tar hand om honom om han blir redlöst full ^^

Men.. NU ska jag inte tänka på det... nu är det samhäll som gäller!!

ta hand om er, det ska jag försöka göra!!


Av Johanna - 29 maj 2013 23:56

Paniken som får dig att vilja springa långt härifrån,

men som samtidigt trycker ner dig till marken med sådan kraft att du inte klarar av att röra dig...

Känslan som får dig att känna dig ihålig, tom..

När bara tanken på mat gör dig illamående..

När du inte längre vet varför du fortfarande försöker.

Så kan man beskriva mitt mående idag..
För denna dagen har varit ett jävla helvete rent ut sagt..
Detta är en sådan dag där allt bara känns fel..
och det verkar finnas så många som vill hjälpa mig..
men det känns som att det inte finns en enda som kan hjälpa mig..

Om jag hade fått tre önskningar av anden i flaskan så hade jag:
1. Haft den kroppsformen och vikten jag hade när jag vägde runt 56 kg.
2. Kunnat äta vad jag ville utan att bli tjock.
3. Haft orken till att ta tag i sådant som jag idag inte orkar... t.ex skolan, träna, osv.


Jag ska gå ner i vikt.. det SKA jag.. Jag vet bara inte hur...
Sist jag gick ner i vikt så gick jag ner lite för fort och på ”fel” sätt.
Jag har inga större önskningar att bli sjuk igen..

Men de där 56 kg passade mig väldigt bra. Trots att jag mådde som jag gjorde och var så pass svag..

(kunde inte öppna en cocaflaska)

Men för att alla ska bli nöjda och glada så får man väl göra något åt det, och den lösningen fungerade ju sist,

så varför skulle den inte göra det nu?

Sitter och arbetar om anorexia i skolan... ska undersöka bloggar...
.. Där sitter det tjejer som väger typ 40 kg och säger att de är tjocka och fula.. Motbjudande helt enkelt..

Och där sitter jag och läser deras inlägg.. och man kan inte längre undvika de där

tankarna om sig själv som man tappert försöker hålla borta..

Av Johanna - 22 maj 2013 21:38

Efter en lååååång väntan så har jag äntligen fått svar.
Jag har varit ledsen, förbannad och nervös inför när jag skulle få svar och nu har jag fått det!

Sist jag skrev på bloggen så berättade jag om att jag haft epilepsi som liten, men blivit av med det efter några år.

Tyvärr fick jag bekräftat att den svimningen  jag fick i december var ett epilepsianfall, och har väntat på att få ett brev där jag får veta när jag får träffa en neurolog.

Och NU har jag fått ett brev!!

I juni ska jag få träffa en neurolog, och då ska vi prata om hur min situation ser ut, och om de finns en chans att få lov att ta körkort eller inte...

Håll tummarna för mig!

För att hoppa från en sak till en annan så klipper jag mig imorgon, dags att göra lite förändring på utseendet!
De mindre än en månad kvar tills jag går ut 2a året på gymnasiet,

och lite mer än en månad kvar innan jag åker till Afrika!!! :D

Mitt mående är likt en berg- och dalbana.

Just nu är jag fett taggad på livet, men om du frågat mig för någon timme sedan så hade jag inte varit alls lika positiv.

Inte positiv alls om jag ska vara ärlig.

Men det är så mitt mående är. Det är så jag är.
En känslig tonårsflicka med problem haha!

Men men, de var väl kort om det som rör sig i mitt lilla huvud för tillfället :)

Och ni som läser detta,

ha det så bra,

och tack för du tog din tid!
kram!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards