Direktlänk till inlägg 24 oktober 2021

Tillbaka på IMV, avd 67

Av Johanna - 24 oktober 2021 16:00


8 februari:  2727g

                      De har tagit bort grimman
                      Gått ner mycket i vikt... 

                      Elize blir flyttad till IMV!


9 februari: 2820g

                    Lågt kalium så får lite medicin för det.
                     Sänker syrgasen


10 februari: 3016g

                      Tagit bort bröst-förbandet efter OP. Bara stripes kvar.
                      Fått lite skakningar, troligtvis beror de på medicinerna


11 februari: 2900g

                       Idag mätte de Elize för första gången efter OP. Inte växt en centimeter. fortfarande ca 50 cm

                       Elize har kräkt pga illamående av mediciner


12 februari: 2885g

                       14.30 Prata med läkare. Good and bad news.. Elize gör framsteg men kan behöva opereras pga syresättningen
                       som de nämnt tidigare men ville avvakta med. De vet fortfarande inte vad som är fel. men de tror att det är fel

                       på lungorna..  Vet knappt ut eller in. Man får ju inte svar som man förstår sig på. Vi skulle ju snart åka hem?...

                       Hur länge kommer vi få stanna nu?.. känns som att vi aldrig får komma hem! 


13 februari: Elize 1 månad - vikt 2880g
                     Elize får en hjärtformad ballong av personlen på IMV <3      


14 februari: Åker hem. Behöver paus. Elize är stabil, och det är bättre om jag åker. Vi vet inte om hon känner av mitt                                    mående. Jag mår inte alls bra. Vet inte om jag klarar detta.. hon var på bättringsväg.. igen.. och nu kanske hon                         behöver opereras?! 


16 februari: 

                     Tillbaka hos Elize. Har ringt flera gånger när jag var hemma och frågat hur det går för Elize. Jag borde inte ha                          åkt. Vad är jag för en jävla mamma? De säger att jag behöver åka, för mitt eget bästa. De såg ju hur jag mår. 

                      Är i så himla dåligt skick.


17 februari: 

                      Provat amma, det går framåt men det är svårt för oss båda. Elize har inte så mycket ork och har "glömt" hur 

                       hon ska suga. Påfrestande för oss båda, men jag försöker..

                      De funderar på att ta bort infarten ( CVK:n) i halsen då de inte längre behöver ta så mycket blodprover ifrån                             henne.

                       UL ser bra ut. Kanske inte behöver OP iallafall.

                      Ett hål i hjärtat har blivit mindre.


18 februari: 

                     Väger 3100g. Närmar sig födelsevikt <3

                      Tagit bort infart i handen

                      Kräkts efter amning och sondmatning

                      Röntgen - såg bra ut! <3



19 februari: EGET RUM!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards