Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Johanna - 1 mars 2012 18:04

Vi tjejer.. eller iallafall de flesta av oss, vi letar efter den där underbara kärleken som visas i filmer och man är så lycklig, killen är charmig och rolig osv osv osv.

Konstigt? nej, faktiskt inte. Det är ju det man ser i nästan ALLA filmer, man kan läsa om det i böcker, tidningar osv! Och det ser ju jättemysigt och tryggt ut att ha en fin kille vid sin sida som tycker om en, även när man är får utbrott, gråtattacker osv. Kan inte tala för alla brudar, men så är iaf jag.
Jag är inte perfekt, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Punkt :)

... helt plötsligt så får man upp ögonen för en fin person..och blir kär.
Och vi börjar drömma, GUD VAD VI TÖSER FANTISERAR OCH DAGDRÖMMER OM DEN HÄR MÄNNISKAN!
Jag och några av mina kompisar kan prata om sånt i EVIGHETER!

För min del så har den jag blivit kär i inte alls varit den där underbara drömprinsen som är heeelt perfekt.
Varför? För att ingen är perfekt!

Jag har nog vart ganska blind också.. jag ser inte/undviker felen hos de jag faller för.
Och jag blir arg på de som säger åt mig att de inte låter bra eller att den jag tycker om inte är en bra människa.

Jag vet inte hur killar tänker, jag försöker förstå, men de går inte.
Många av er verkar bara vilja ha sex, sen dra.
Utnyttjar tjejer till max för att sedan lämna dom med krossat hjärta och en självkänsla på noll.
Det finns säkert brudar som är ute efter one- night- stands.
Okey fine, I don't give a fuck
då har ni samma "regler" i alla fall

Tjejer som råkar ut för detta.. den här playing-grejen..
För de första tappar de hoppet om äkta kärlek - FÖRSTÅELIGT!
För det andra sjunker deras självkänsla extremt mycket och de känner sig billigare än billig.

Jag har haft tur de senaste gångerna jag varit kär.
De killarna har varit underbara.
De behandlar mig med respekt, de tvingar inte mig till något, de lyssnar,
de finns där när jag behöver prata eller få en kram - en svärmorsdröm helt enkelt.

Tänk på det killar - Var den typ av kille som du hade velat din dotter skulle vara med.

Killar... jag tycker synd om er.
Ni får höra av oss tjejer att killar är falska äckliga players och att det inte går att lita på er.
Varför vi säger så? För att vi en gång råkat ut för det, i alla fall en gång.
Finns tjejer som playar oxå, så förstår egentligen inte varför jag upplever det som att man mest hör sånt om killar.. kanske för att jag är brud?

Tycker synd om er killar som för höra sånt, men som inte alls är så.
Tycker även synd om de killar som vill ha något seriöst men som blivit playade..

Finns faktiskt en sak till som är lite sorgligt för er killar som letar efter en brud som vill ha seriöst förhållande, och ni undrar vad vi vill ha egentligen..

För många är nog som jag.. Vi vet inte riktigt vad vi vill ha!
Den meningen säger emot allt jag skrev längst upp i texten.
Men det är faktiskt så.. vissa tjejer vet inte vad de vill ha.
De kan säga vad de tycker är snyggt och vad de gillar hos personer.
Men vi kan inte säga vad vi vill ha, för det är helt olika ju!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards