Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Nuså!

Av Johanna - 29 mars 2012 22:42

Hejsan!

nu har jag kommit igång med mitt skrivande!

Jag får ryck lite då och då och då är det bara till att greppa penna och papper och skriva så de glöder.

Just nu har jag tre noveller i mitt block, varav en är ute på internet. Än så länge har den fått lite skott i sidorna pga några stavfel (slarv) men överlag har den fått bra betyg, vilket gör mig ännu mer peppad att fortsätta skriva!
Pappa tycker att jag ska skicka in dom till någon och se om jag kan få pengar för dem.
själv tror jag inte att jag kan tjäna något på det, visste inte ens att man kunde der?
men pappa tycker jag ska satsa, för han tror jag hittat de jag är bra på.
och jag vet att jag är duktig på att skriva, för jag har fått höra att jag berör och påverkar vissa som läser.
det får mig att må bra, för då vet jag att jag iallafall inte är värdelös på allt.

För er som bryr er - jag mår helt okej. Det känns faktiskt bra att ha avslutat kapitlet med min "crush" eller vad han var.

Okej, tillbaka till skrivandet!
Att skriva är liksom enkelt, till skillnad från allt annat i mitt liv för tillfället!
Pappa är så långt bort, och jag saknar honom.

Berättade för pappa om mitt skrivande och visade novellen som ligger ute på internet.
Jag trodde inte det själv, men han tycker jag är duktig och tycker som sagt att jag ska försöka tjäna ngt på det!
samla ihop det jag har, skriva ut och skicka in..

funderar på om man kan  tjäna pengar på det över nätet eller ngt? Undrar faktiskt hur jag ska göra överhuvudtaget!
Är det någon av er, mina läsare, som vet hur jag kan få tag på någon som kan läsa mina noveller och hjälpa mig att tjäna pengar på det? Jag vet att jag begär mycket av er, men det vore jättesnällt om ni ville hjälpa mig!
En länk är bra nog, bara jag kommer igång!

Tack för ni fortsatt läsa min blogg! Jag ser att siffrorna sjunker hela tiden och jag förstår det, jag skriver inte så ofta numera, och när jag väl gör det så är det inget visare intressant!
men tack , vem ni nu än är!
Nu ska jag snart sova, natti natti på er,
och som sagt,
vill ni hjälpa mig, så tack på förhand!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards