Direktlänk till inlägg 17 april 2015

en break

Av Johanna - 17 april 2015 17:18



Jag fick nog av stress,bråk och staden över lag, att jag packade ihop lite grejer och drog ut till pappa på landet.

Det var nog ett av de smartaste valen jag gjort denna månaden kan jag säga..

Så skönt att bara få komma ifrån allt och bara.. ta hand om sig själv lite.


Har visserligen bara varit här sedan igår, men bara under denna korta tid så känner jag

att jag mår mycket bättre, och känner lite inre frid, om man säger så.


Och att ha två hundar som springer runt i huset och bara sprider en massa kärlek

på något sätt en viss trygghet också..

den känslan är helt underbar, för hundar är något som står högt upp på listan för sådant som jag tycker om.


Var på allmänpsyk idag, fick höra goda nyheter, plus att jag fick mitt frikort idag, så nu svider det inte i plånboken

för att man ska på möte hos dom. Härligt!


Har dessutom fått fyllt i lite viktiga papper, så nu är det bara en massa samtal som måste ringas på

måndag, sen ska de nog vara färdigt tror jag.



Jag har tänkt lite... på det här med Ozzy.

Han är, som många vet, begraven hemma hos mitt ex.
Det kändes rätt att begrava honom där, då mitt ex var en av de första som vågade hålla

min aggressiva, supersöta och för det mesta kärleksfulla och nyfikna kanin.

Men nu känner jag för att hämta hans gravsten och göra en typ av minneslund för honom,

då jag i princip aldrig är i närheten av mitt ex hus längre, och dessutom känns det skumt att

"tränga mig på" för att hälsa på graven...vilket gör att

jag inte kan hälsa på hos honom precis när jag känner för det.
Jag ångrar inte mig att Ozzy begravdes hos mitt ex, det är

bara det att jag vill... flytta hans sten..
men det känns jättedumt på samma gång..

För gravstenen borde inte lämna graven.. det är ju hans plats.. men ja..

som sagt.. kluven är man ju.. men jag kommer säkert på något!


Så nu sitter man här med en morgan/cola och väntar på att maskinen ska bli klar

så man har rena kläder tills imorgon haha!

Hela huset luktar mat och jag bara längtar tills det är klart!

Nu spelar de Johnny Cash på radion, härlig fredag detta!!


Vet ännu inte vad som händer, men nu tar jag och pappa helg, haa de!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards