Direktlänk till inlägg 30 april 2017

- ur min självbiografi -

Av Johanna - 30 april 2017 14:55

   

 

"När man inte kan sjunka lägre i samhällets rankning, och inte heller i

sitt eget mående, så visste jag att det var dags.

Dags att kämpa och komma på fötter igen.

Jag levde i en bubbla av ständigt mörker, där var dag blev densamma,

och anledningen att jag inte slog mig loss var för att det kändes som att det var just där jag hörde hemma.

Det var det jag förtjänade.
Var dag var som en kamp emot mig själv. Mot mitt eget mående och självförtroende.

Min värld var grå, och det som en gång gett mig ett leende på läpparna och värme åt

min själ lades inte märke till längre.

Jag har enda sedan jag var barn haft svårt för att komma till ro om kvällarna och

ännu svårare att ta mig upp tidigt på morgonen. Snoozeknappen var det bästa jag visste och ibland började

jag undra om mina föräldrar snart skulle hata mig.

Dygnet vändes totalt, jag åt dåligt och när jag väl åt så tryckte jag i mig skräpmat.

Hade det funnits så hade jag haft ett stamkundskort på McDonalds.
Jag mådde sämre och sämre för var dag som gick,

och jag föll tillbaka till att självskada."

 

 

 

 

 
 
Carro

Carro

12 december 2017 19:43

Oh fina Johanna! Fint du skriver <3

http://www.nouw.com/cwadby

Johanna

12 december 2017 20:56

Tusen tack, och tack för att du tog dig tid att läsa och kommentera. kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards