Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Självskada

Av Johanna - 5 januari 2015 02:33


Hur mycket smärta tål en människa egentligen?

Svaret är väl att alla tål olika mycket smärta men att man alltid klarar av mer än man kan föreställa sig.

Jag har kommit till det stadiet där jag känner att jag snart inte klarar mer.. Att jag snart inte orkar..
Och det känns som att jag sakta men säkert tynar bort inifrån..
Att jag snart inte kommer känna någonting alls.

Jag har sjunkit till mitt lägsta.
Jag har slagit en annan människa.
Det är bara en sak kvar, sen är jag på botten.
- Skada mig själv.

Och frågan är vad som egentligen stoppar mig.
Svaret är: INGENTING!

Innan har det varit för att jag är rädd att folk som betyder för mig ska lämna mig, men om där är någon som inte vill ha med mig att göra om jag skadar mig så fine, bara stick!
Om de har det som plan
så kan de ta sitt pick och pack redan nu och försvinna långt ifrån mig,
jag kan de inte vara i mitt liv när jag är på botten och mår skit.. O
m de inte kan vara i mitt liv när jag har sår på mina armar som sedan blir ärr..
Så behöver de inte vara i mitt liv varken nu eller sen.
För de förtjänar fan inte att vara i mitt liv när jag mår bra om de inte klarar av när jag mår dåligt.

Isåfall borde de inte kommit in i mitt liv från första början.



Och nej, jag planerar inte att skada mig själv.
Jag har fullt upp med att kämpa allt jag kan för att inte göra det.

 
 
Ingen bild

Binky

6 januari 2015 11:43

Finns inga fegare människor än dom som lämnar en när man mår dåligt! Att det passar dom när man mår bra, men så fort det blir lite jobbigt då sticker dom, istället för att stanna, stötta och ta sig igenom det tillsammans! Så jävla fegt och falskt!! Håller med dig fullständigt! Styrkekramar <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards