Direktlänk till inlägg 23 april 2015

andligt besök?

Av Johanna - 23 april 2015 19:22



Idag är det 1,5 år sedan Ozzy kurade ihop sig i sin favorithörna i buren och somnade in.

Det känns inte så jobbigt idag.

Trodde att det skulle vara det, men jag hade fel, vilket är väldigt skönt.



Dagen har jag spenderat med min far, vovvarna och solen,

och jisses vad det känns i mitt ansikte och just nu önskar jag att jag haft en bh utan band för

de gör fantamig ont där med.

MEN - Jag har fått färg och det är sååå nice!  

Är de fint väder imorgon också, så blir det ännu mer pressande i solen, och jag längtar!


Dessutom så kom en vän förbi så fick snackat lite med honom.

Han stannade här och åt middag, och då fick vi uppleva något riktigt obehagligt.


Vi satt och käka, snacka och bara.. betedde oss som man brukar göra när man käkar.

Så ser jag att draperiet som hänger framför trappan börjar röra på sig..

Sen flyttas det åt sidan precis som att någon ska gå upp på ovanvåningen

och jag känner mig helt paralyserad.

Jag får gåshud på båda armarna och kan inte sluta stirra

på draperiet som svajar...


Pappa frågade mig om jag såg något, och jag bara typ
"det rör sig.. någon gick upp!"

Min polare tycker sånt här är både läskigt och intressant, och både han och

pappa kände en kall vind precis innan draperiet började hålla  på

och röra på sig...


...att få veta att de spökar här på detta sättet var väl kanske inte det roligaste!  

MEN, nu vet jag iaf!


... precis kommit ur duschen och det spelas ishockey på TV.

Skellefteå mot Växsjö.

Just nu står det 2-0 till Skellefteå.

Skulle stått tvärtom !


Nä, nu ska jag dra ut en stund!

Får ju ta vara på dagen och va ute i det fina vädret så mycket som möjligt

 nu när man inte jobbar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards