Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Acceptera - gå vidare

Av Johanna - 19 mars 2014 16:53

 

Stalkers är något av det värsta man kan bli utsatt av.

 

Kvittar vad personen än gör, det är bara irriterande,

kan till och med bli skrämmande och går det tillräckligt långt känner man sig inte säker längre.

Jag har själv blivit utsatt av stalkers.

3 personer som inte kunde låta mig vara..

Där var en kille från min högstadieskola som följde efter mig när jag skulle hem från skolan

och som sedan stod/gick fram och tillbaka utanför mitt hus en stund innan han gick tillbaka.

Tiden han stod utanför kunde variera.

Ibland var det en kvart, ibland kunde det vara upp till 45 minuter.

Detta var när jag gick i nionde klass. Han gjorde aldrig något mer.

Han höll alltid sig på avstånd, vilket var skönt.

But still, ganska obehagligt att bli förföljd.
 
En kille stalkade mig över internet.

Han skrev flera gånger om dagen, både på KIK och på Facebook.

Den här personen kan fortfarande få för sig att skriva, men har slutat att svara honom helt.

Han har inte hört av sig på ett tag nu, vilket är väldigt skönt!

Sen är det en person som stalkat mig sedan nionde klass och fortfarande håller på och ska följa efter mig,

röra vid mig när han kommer nära, då det är OMÖJLIGT att komma bort från honom,

hur mycket jag än försöker!
Ser jag honom utomhus och han ser mig så följer han efter mig tills han kommer ikapp

och får hälsa, ställa 15 onödiga frågor och sedan lägga någon konstig kommentar.




Ni vet den här känslan, att man inte kan leva utan sitt ex?
Man känner sig helt meningslös... lämnad..ensam..otillräcklig..

Man känner sig förjävlig helt enkelt..

Och man kan verkligen inte låta personen man älskar försvinna ur ens grepp..
Har ni känt det någon gång?
Vill bara säga att det är HELT NORMALT!
Det är helt okej att känna så när man blivit dumpad!

Men det finns en gräns!
Det är normalt att sakna, det är normalt att tänka på personen,

men har ditt ex bestämt sig så får man acceptera det och gå vidare.

Att komma över en person man vill vara med är inte lätt, men för hennes/hans skull...

skriv/ ring inte sådär 300 ggr om dagen.

För det första så förstör det både din egen och ditt ex dag, och ingen av er får någonting utav det.

Har ditt ex bett dig att sluta höra av dig, gör då det!

För det andra så minskas din chans att få tillbaka personen duktigt när du kväver honom/henne.

Och för det tredje - Är det verkligen värt att lägga ner den tiden på en person som inte vill vara med dig?

Har det gått så långt att du skriver/ringer var dag och tjatar eller skäller ut ditt ex -

då har det gått för långt!
Då har du blivit en stalker. Du inser kanske inte det själv.

Men i princip alla i din omgivning, speciellt den som är utsatt,

vet om att du är det.

Ett förhållande tar slut av en anledning!

Hade där inte varit något problem så hade förhållandet mellan dig och ditt ex inte avslutats.




Har du tänkt på att istället för att du får chansen att bygga upp dig själv

och ha ”the time of your life”som singel,

så trycker du ner både dig själv och personen du älskar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards