Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

kränkande

Av Johanna - 18 mars 2014 09:16


Så glad jag blir när ni tar er tid att läsa vad jag skriver,

det värmer verkligen!   



Idag ska jag skriva om något som stör både mig och några av mina vänner ganska mycket.

Det kanske stör dig med?


Det är det här med praktik och jobb.

Jag tar mig själv som ett exmepel.


Jag behöver ett jobb. Och med tanke på att jag går i skolan så

kan jag inte jobba mer än på helger och kvällar.

En i släkten skulle försöka hjälpa mig, dvs lägga in ett gott ord för mig,

och frågade därför också om det fanns något jobb för lilla mig.

Chefen frågade vem jag var, och eftersom hon sett mig förut

- då jag brukar vara på det har fiket ganska ofta -

plus att jag sticker ut så pass mycket, så var det inte så svårt att förklara vem jag var.


När chefen kopplade vem jag var så frågade hon direkt om jag kunde färga mitt hår,

och hade tydligen gjort en ogillande grimas av något slag.


Detta får faktiskt mig att känna mig kränkt.

Detta är ju hur jag vill se ut..

Det är inget ovanligt att färga håret i "annorlunda" färger, ha piercingar och tattoos i dagens läge.


Jag tycker det är fel att mina chanser att komma in i arbetslivet skulle minska pga mitt utseende.

Jag skulle förstås förstå/ ha överseende, om jag på något sätt skulle bli ombedd att hålla det lite diskret, inte tupera det något enormt dvs..

men i detta fallet handlar det om just färgen på mitt hår...


Jag är inte mindre seriös bara för jag har lila/grönt/blått hår..


 

Det är 2014 nu... är det inte dags att acceptera alla?

Precis som de är?

 

 

 
 
Ingen bild

Börje

18 mars 2014 15:07

jag börjar bli trött på sånt folk... folk som blir butthurt för minsta lilla och kan inte låta bli o inte bry sig om andra... hade dem bara slappnat av hade det varit SÅÅÅÅÅÅÅ mkt mindre hat o problem i dagens samhälle :/

Johanna

19 mars 2014 12:38

håller helt och hållet med dej!

tack för att du läser och kommenterade!

 
Ingen bild

örjan

19 mars 2014 12:54

går inte att se ut hur som helst man måste ju se vårdad ut för att få ett jobb så är det och har alltid varit.

Johanna

19 mars 2014 16:07

Det är inte så jag menar, förstår hur du tänker!
Men man kan ha piercingar, tatueringar, annorlunda hårfärg och klädsel - och FORTFARANDE se vårdad ut! :)

Tack för att du läser och kommenterade "Örjan"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards