Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

För lite sömn och födelsefirande

Av Johanna - 28 februari 2012 21:53

Hejsan!

Igår vid 18-tiden åkte jag och min syster ifrån Borlänge mot Stockholm för att sedan hoppa på ett nattåg mot Malmö.

De var alltså dags för oss att åka hem.

Det var många blandade känslor. Jag visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen.

det kändes bara som en normal grej.

det är inte första gången vi åker långt från en förälder, och jag har ganska lätt för att hantera sånt eftersom jag är scout.

Där är man ju borta iallafall en vecka från sina familjer,

Men iallfall!

Denna resan var bättre än förra men jag fick inte mycket sömn.

Blev hämtade av mamma i Malmö och sedan hem och duscha, packa skolgrejer och sen bar de av till skolan.

Jag fattar inte hur jag pallade, faktiskt!

Jag var ganska yr och jag vart väldigt hungrig och de brände i ögonen... men jag klarade skoldagen iallafall!


Fick våra datorer idag med, ÄNTLIGEN!

skulle egentligen fått dom när vi började men de vart massa klydd osv.. så fick dem först nu.

menmen, bättre sent än aldrig!

Sitter faktiskt och använder den nu! den är så fin... och så tunn!

Är rädd att ha sönder den ^^


Efter skolan följde två väldigt bra vänner med hem till mig.
den ena skulle jag färga håret på, och den andra skulle jag fira - för idag fyller hon 17!! stor tös!
Började färga hennes hår och när vi väntade på att tiden skulle gå så satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord..

hahah mina töser är underbara och helt jävla störda, men gud vad jag älskar dom haha!


När jag var klar med min kompis hår så sminkade jag mej och sen drog vi till bussen.

Det var längesen jag hade såhär kul.. har saknat det. :')


Iallfall, vi käkade på restaurang/pizzeria, efter det köpte vi glass åt födelsebarnet och sen gick vi till parken och var allmänt störda - alltså precis som vi brukar ^^


Sen hem och sätta sig här. nice :)

Dagen var lyckad - trots för lite sömn.

Jag måste börja ta tag i skolan.


Från och med nu ska jag kämpa med skolan på vardagar - sen jävlar ska jag ha kul på helgerna, wiiiho!


Sov sött alla, skriver kanske imorgon om jag har något vettigt att skriva!

detta var inget vettigt inlägg - detta var en uppdatering om hur mitt liv är just nu

och denna dagen vill jag minnas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards