Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

En hälsning från Dalarna!

Av Johanna - 21 februari 2012 19:43

hejsan alla underbara människor som fortsatt hålla koll på min blogg trots jag inte skrivit på sjuuuukt länge!

ni är för goa !   

Som ni vet så är jag just nu uppe i Dalarna hos min käre pappa, och ska jag vara ärlig

så kan jag inte säga att jag gör jättemycket - här är faktiskt väldigt soft!

Jag har iförsig staplat ganska mycket ved (3 kubikmeter)

och hjälpt pappa sätta upp lite tavlor, möblerat om och städat.

Pappa är tråkigt nog väldig väldigt dålig och har varit det sen i fredags.. stackare  

feber, massa hosta som håller alla vakna på nätterna...

alla utom min lillasyster - hon sover som en stock den lyckosten! 


Nu lämnar vi detta och istället ska ni få läsa om vad som rör sig i mitt huvud.

...såå...nu måste jag tänka efter lite..


Lite kort info så länge medan jag tänker ut vad jag ska skriva om ^^

- jag har inte skadat mig själv under hela detta året

- jag har inte rökt under hela detta året

...Det betyder att jag lyckats hålla mitt nyårslöfte i snart... två månader, ojoj!


Okej, tillbaka till min hjärna..

jag måste ta ett viktigt beslut när jag kommer hem är jag rädd för..

jag hatar att ta beslut.

Men jag vill bli behandlad som vuxen, och då är det på tiden att jag börjar bete mig

vuxet också.

men när jag tänker efter - många vuxna som jag känner eller iallafall vet vem det är

är faktiskt nära att bli sedda som totalt rubbade och extremt egoistiska.

de avbryter, höjer rösten när man har olika åsikter, drar rasistiska skämt osv...

men förhoppningsvis så lär sig barnen/ungdomarna av deras fel och brister

och blir på så sätt både smartare och mer framgångsrika

än de som skulle föreställa våra förebilder..


Beslutet är jobbigt , men viktigt.

Det kommer antagligen påverka min framtid.


Men det beslutet får tas när jag kommer tillbaka till min hemstad.


På tal om något helt annat.

Jag och mamma har pratat lite..

och hon tycker att jag har väldigt svårt att se det positiva hos mig själv

vilket är sant!

Så hon tycker att jag ska köpa en skrivbok av något slag..

där jag var dag ska skriva ner tre saker som varit bra under dagen

och tre saker som jag är nöjd med mig själv just den dagen.

först tyckte jag det lät så jävla idiotisk och patetiskt..

men när man tänker efter.. jag tror det kan vara bra för mig.

måste tänka på det lite...


Hoppas ni mår bra, och tack för att ni läser min blogg.

även om jag inte vet vem som läser, så är det ändå kul

att veta att det finns folk som läser min blogg och vill

veta hur jag mår och vad jag tänker.

Så tack!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards