Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

förstörd framtid?

Av Johanna - 9 februari 2012 21:02

Jag är fundersam..
Har hört flera vuxna som sagt att de som har piercingar, töjningar, tattoos, "onormal" hårfärg (osv.)

har stämplat sig själva som mindre intelligenta och tillhörande "den sämre klassen" i samhället.

Och på grund av detta så kommer de ha svårare att få jobb

eller över huvud taget få en bra framtid.

Detta kan väl inte stämma? eller stämmer det?

Har jag förstört min framtid på grund av mina piercingar och min töjning??!

Jag vet inte om samhället har blundat de senaste åren - vi ser ju alla att piercingar, töjningar, tattoos m.m

blir allt mindre ovanligt.


Klart som fan att utseendet påverkar första intrycket - det vet vi alla!

Men chefer på en arbetsplats kan inte gå efter utseendet!

De kan såklart välja att neka oss som har piercingar, töjningar, tattoos osv,

men enligt mig så är det sjukt fel att bli nekad ett jobb pga sitt utseende!

Det är ju särbehandling! 


Oavsett om man är tjock eller smal, ful eller snygg, svart eller vit, piercad eller opiercad, tatuerad eller inte,

så ska alla få samma chans! 


Utsidan är en del av personen, men insidan är faktiskt viktigast!

För det är den som visar hur en person är!


Jag vill göra skillnad.

Jag vill göra något bra för världen.

Oavsett om jag bara kan påverka och hjälpa en liten del,

så behöver inte jag må dåligt och känna att jag blundat för problemen som finns runtomkring oss.


Ingen kan göra allt - men alla kan göra något!


Min dröm är att göra en positiv insats för andra...

och min dröm ska inte förstöras pga mitt yttre!

 
 
Ingen bild

Bengan

9 februari 2012 23:21

Hej. Jag är påväg att kunna hjälpa andra i världen eftersom jag ska bli soldat. Då hjälper jag civila så att de inte drabbas i krig så ngt kmr jag göra :-D

Johanna

10 februari 2012 16:57

Hej. :)
Vad bra! Hoppas din dröm går i uppfyllelse! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards