Direktlänk till inlägg 22 april 2020

Sååå fint väder

Av Johanna - 22 april 2020 22:00


Än-tli-gen är solen och värmen här!

Idag har vi haft 21 grader och inte ett moln på himmeln.

Och.. vad har jag gjort då? 
Jo! suttit inomhus haha... 

Så är det när man har en del att göra. Idag var det tvätt och städ.
Städning blev det väl inte jättemycket av egentligen. Meeen jag kom ihåg att vattna våra blommor/växter. Pluspoäng!


Middagen idag var inte jätteavancerad. Stekt kyckling med stekt potatis, sallad och bea. Blev dock SVINGOTT!


Imorgon är det dags för jobb. Torsdag och fredag sen är jag ledig igen. Schemat är ändrat, så det blir inget tors-sön för mig.. Lite ångest att man har fått vara hemma och missat flera pass pga en pytteliten förkylning (eller vad det nu var).. Så.. jag har missat några dagar och två helger denna månaden kan man ju säga.. Fuck.. Kommer inte se bra ut nästa månad. Som tur är jobbar P nu, så lite extra får vi ju in nästa månad.. men ändå. Jag vill verkligen inte känna såhär. Små-ångest inför räkningarna. Även om vi klarar oss ganska bra så känns det ändå jobbigt att det faktiskt inte blir speciellt mycket över till att faktiskt hitta på någonting. 
Nu är vi inte den typen av människor som känner ett sug efter att "ta en öl", inte heller att man längtar efter att gå på bio eller så heller. Inte ens "lyxa till det" med en pizza. 
Men! Man hade ju gärna velat kunna köpa en maffig mjukglass eller ta en fika på espresso house. Men det finns det inte pengar till. Eller jo.. det finns det väl egentligen, men man vill inte. Just pga att man inte vet hur ekonomin ser ut. Hade man haft 3000 över hade man väl gotta till det lite en gång i veckan. Men nu.. nej. 

Oron för jobbet är ganska påträngande. 
Det kostar att åka dit. Tar tid. Och jag jobbar inte tillräckligt för att faktiskt känna mig nöjd. Ja, vi kan betala räkningar och går inte hungriga.. men sen är det inte mycket pengar kvar. 
Hade tjänat in en hel del på att ha ett jobb här i stan. Slippa sitta på buss och tåg i 1.5 h typ hade jag också varit bekvämt.. Men jag trivs ju så bra! 
Hur ska man få ihop detta tro..


Förhoppningsvis så kan P fortsätta jobba där han varit denna veckan. Det hade varit super! Han trivs väldigt bra och det är ju en inkomst till. Han kommer tjäna betydligt mer än mig, men huvudsaken är att vi (jag) inte behöver känna stress över att pengarna kanske inte räcker till. ( Ja.. det är mest jag som oroar mig haha..men jag är ju sån..)

Nu ska jag bara ta det lugnt. Dricka en kopp te, äta lite choklad och glo på Viafree tills det är dags att sova. 
P har somnat i soffan.. stackaren fick matkoma hahah

  


Varit ute två gånger denna veckan och fotat. Båda gångerna har jag varit själv, just för att bekanta mig med det som finns runtomkring mig. Hade P varit med så hade jag bara "följt" honom. Nu får jag upptäcka ställen och se saker på egen hand. 
Och.. det har jag verkligen behövt. Både jag och P är överens om att det verkligen gjort mig gott. Inte bara att komma ut och röra på mig, utan också att få vara lite kreativ. Öppna mina sinnen och göra det jag tycker om!


Så.. Jag slänger in lite bilder här. 
I hope you guys like what you see!

Kram!

 

               


 
 
Läsare

Läsare

13 juni 2020 10:17

Uppdatera mer!! :)

http://.

Johanna

31 juli 2020 15:02

förlåt, förlåt, förlåt!
Jag ska försöka bättra mig!

Stor kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards