Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Johanna - 26 januari 2018 18:00


Vaknade vid 9.30 och såg att jag hade fått en massa mejl. De flesta mejl jag får i min inkorg är ju bara sån skit som man raderar utan att öppna, men där var ETT som stack ut.  "Arbete." stod det i ämnesfältet och det kändes som att mitt hjärta både stannade och slog dubbla slag på samma gång! 

Killen som mejlat ville att jag skulle kontakta honom om jag var intresserad av ett möte då han har planer på att anställa, och självklart ringde jag upp honom! 

Jag har inte mycket kunskaper inom yrket, men har lite erfarenhet då jag hjälp till inom just detta området några gånger tidigare, så nästa vecka ska jag på ARBETSINTERVJU!!!!! 


Helt galet! Jag har inte skickat in en intresseansökan till honom. HAN hittade MIG på arbetsförmedlingens hemsida och fastnat för MIN profil! 

Trots att jag inte har utbilding eller mycket erfarenhet, och dessutom inte har körkort, så vill han träffa mig! 

Jag försöker att inte ha för stora förhoppningar - då blir man oftast besviken, men jag fick ändå en gnutta hopp! 

Man behöver nog de här små framstegen, eller bekräftelserna på att den tid man lägger ner - på sådant som ofta känns totalt meningslöst - faktiskt ger resultat, även om man kanske inte når hela vägen fram alltid. 


Klockan 11 hade jag en tid hos ungdomsmottagningen för efterkoll av spiralen.

Har haft lite problem med den (trodde jag iallafall), men det visade sig vara på grund av något helt annat.

Jag har känt av smärtor och i princip inte kunna fullborda vaginalt sex på snart ett halvår. Det har gjort så fruktansvärt ont att jag vid några tillfällen faktiskt brutit ihop och börjat gråta.

Dels för att det gjort fruktiansvärt ont (såklart!) men också på grund av att det känt så himla jobbigt att inte kunna tillfredsställa mig själv och min pojkvän på alla de sätt jag vill utan att vi istället måste avbryta för att jag inte klarat av det. 

Iallafall! Jag berättade detta och kvinnan på ungdomsmott förstod min frustration och menade på att det inte är konstigt att jag fortsätter ha ont när jag inte bara får ont av själva sexet utan också för att jag inte kan slappna av - då jag är fullt medveten om att DET KOMMER GÖRA ONT! 

Efter att vi pratat en stund och tagit graviditetstest (negativt) så var det dags för undersökningen.

Kan ju säga att jag inte riktigt sett fram emot att ligga med benen i vädret och låta någon studera min pussylago, men jag har heller aldrig fått ont av en undersökning så det är inget ångestmoment för mig.


Spiralen satt som tur var jättebra och den kunde inte vara problemet till min smärta under vaginalt samlag, MEN hon såg rodnat och typ ärr... Hon sa några konstiga ord som jag inte kunnat lägga på minnet, men hon kunde beskriva det som "friktionssår" som börjat läka. Jag har alltså fått brännmärke efter sex hahaha! 

Nu låter det som att sex är min huvudsyssla, men så är det knappast! Men jag har inte hunnit läka och blivit av med rodnaderna helt mellan gångerna. 


Fick med mig kondomer och en jäääkla massa glidmedel därifrån. ( "om ni får feeling" sa hon hahaha)

Pojkvännen satt i väntrummet medan jag var inne och undersöktes och han bara skratta när jag själv mellan allt skrattande berättade vad hon sagt. 

Sååå.. Nu får jag inte ha vaginalt samlag på ett tag. Jag har fått sexförbud haha! 


Det jag egentligen ville få fram med att berätta något såhär pass privat är att jag vill informera och samtidigt uppmuntra de som har små eller stora problem med pussylago, penisen, p-medel eller sexlivet, att kolla upp samt prata om det!

Det är viktigt!

Problem, svårigheter och frågor är inget att skämmas över, och det är bättre att veta än att undra. 


Jag tycker inte det är varken kul, mysigt, spännande eller skönt att göra gyn-undersökning, men hade jag inte gjort det så hade jag aldrig fått veta anledningen till mina smärtor, och inte heller fått den hjälp och vägledningen som jag behöver för att bli bra igen! 




Do it, for you!

Trevlig helg på er, kram!

   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards