Alla inlägg den 31 december 2014

Av Johanna - 31 december 2014 14:54

Depressionen sitter i, precis som den brukar vid denna tiden på året. Men jag firar nyår med underbara, unika människor, så det blir garanterat en både intressant och glädjefylld kväll/natt! :)

För övrigt flyter allting på, men jag är så fruktansvärt trött på alla äckliga människor i denna stan.

Jag underhöll min brorsdotter en liten stund medan brorsan tatuerade och min svägerska fixade sig inför kvällens aktiviteter. Jag kände mig tillfreds och full av ny energi när jag gick hemåt för att själv börja fixa mig så man ser någorlunda ordentlig ut inför ikväll.. Men den här lilla glädjen jag kände försvann snabbt. På vägen hem så mötte jag fem killar som började peka när de såg mig, och när jag gick förbi dom så sa en av dom "så äcklig, jävla hora" och de började skratta, varpå en av de andra sa "en riktig kuksugare"...

Jag var väldigt nära på att vända mig om och ge dom en bakvänd anderslövare, men bara fortsatte att gå, med gråten i halsen och tårar i ögonen. Jag bara tog emot deras ord och lät deras ord ta över mitt mående. Jag lät deras ord repeteras i mitt huvud. Om och om igen.
Jag accepterade det. Jag borde inte gjort det. Men jag gjorde det ändå.
Gott nytt år...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards