Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Johanna - 12 mars 2018 09:15

Ja.. då har det gått en vecka sedan jag blev sjuk. I måndags förra veckan kom de första symptomen. Stopp i näsan och lite huvudvärk.. det höll i sig fram till natten till fredag.. för det var då det slog till ordentligt. Då kom allt. Feber, huvudvärk, ledvärk. Jag frös så jag skakade trots att jag var helt klistrig pga min kroppsvärme.
Jag gick på mötena ändå. Det skulle jag inte ha gjort om man tänker på mitt mående, men mötena var givande så är glad att jag gick dit ändå.
Har börjar tänka på skolan. Vill ju ?bli något? men vet inte vad. Jag vill så mycket. Så ska ta mig en ordentlig funderare och se om jag kanske kan lista ut vart jag kan börja. Är kanon om jag har en bra grund iaf. Sen om jag kommer på att jag vill bli massör, lära mig att använda akapunktur eller bygga naglar.. ja.. då får man gå en kurs i det senare.

Febern höll i sig hela helgen.. det är längesedan jag var såhär dålig. Det ger mig ångest, för det finns saker jag sett fram emot denna veckan som jag inte är säker på att jag kommer hinna med eller kommer kunna gå på.
Jag har gått med Ina tre ggr sedan i fredags, och promenaderna varar bara i typ 15 minuter vilket får mig att känna mig som världens sämsta hundägare.
Jag har ju visserligen personer runtomkring mig som ställt upp och gått med henne, men det är ändå mitt ansvar. Hade ingen kunnat ta henne hade jag ju självklart gått med henne utan att tveka en sekund (hon måste ju ut!!) men jag hade nog varit sämre då, för jag är verkligen helt slut när jag kommer hem igen. Jag svettas som om jag haft ett stenhårt gympass och jag kan knappt andas.
... härligt att vara sjuk..

Jag har en deadline på en text. Den ska vara klar och inskickad tills på torsdag. Känner lagom stress inför det eftersom jag är ljuskänslig och får riktigt ont i huvudet av att stirra på en skärm. Dessutom har jag ingen ork till att skriva den. Blir så sjukt irriterad på mig själv.
Jag får chansen att göra det jag vill, så blir jag sjuk och allt blir skit.

Så känner jag nu iallafall, men jag hoppas att jag får mer ork till ikväll så jag kan få ihop lite till iallafall. Jag har ju börjat och kommit en bra bit men är långt ifrån färdig.

Nej.. nu ska jag vila. (Gör inget annat..)
Men ville skriva och hålla er informerade!
Kram

- bjuder på en bild från igår där Ina håller koll på allt som händer på gågatan utanför.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards