Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

långfingret upp

Av Johanna - 29 maj 2013 23:56

Paniken som får dig att vilja springa långt härifrån,

men som samtidigt trycker ner dig till marken med sådan kraft att du inte klarar av att röra dig...

Känslan som får dig att känna dig ihålig, tom..

När bara tanken på mat gör dig illamående..

När du inte längre vet varför du fortfarande försöker.

Så kan man beskriva mitt mående idag..
För denna dagen har varit ett jävla helvete rent ut sagt..
Detta är en sådan dag där allt bara känns fel..
och det verkar finnas så många som vill hjälpa mig..
men det känns som att det inte finns en enda som kan hjälpa mig..

Om jag hade fått tre önskningar av anden i flaskan så hade jag:
1. Haft den kroppsformen och vikten jag hade när jag vägde runt 56 kg.
2. Kunnat äta vad jag ville utan att bli tjock.
3. Haft orken till att ta tag i sådant som jag idag inte orkar... t.ex skolan, träna, osv.


Jag ska gå ner i vikt.. det SKA jag.. Jag vet bara inte hur...
Sist jag gick ner i vikt så gick jag ner lite för fort och på ”fel” sätt.
Jag har inga större önskningar att bli sjuk igen..

Men de där 56 kg passade mig väldigt bra. Trots att jag mådde som jag gjorde och var så pass svag..

(kunde inte öppna en cocaflaska)

Men för att alla ska bli nöjda och glada så får man väl göra något åt det, och den lösningen fungerade ju sist,

så varför skulle den inte göra det nu?

Sitter och arbetar om anorexia i skolan... ska undersöka bloggar...
.. Där sitter det tjejer som väger typ 40 kg och säger att de är tjocka och fula.. Motbjudande helt enkelt..

Och där sitter jag och läser deras inlägg.. och man kan inte längre undvika de där

tankarna om sig själv som man tappert försöker hålla borta..

 
 
börje

börje

30 maj 2013 00:13

Bara man har motivationen! Nathalie min kompis, har gått ner 17kg sen 1:a januari! O jag vet du är mycket bättre än henne när det kommer till willpower :) jag tror på dig!

http://www.youtube.com/I3orje

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards