Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Piller & platt fall

Av Johanna - 6 augusti 2015 00:22


Lite uppdatering för att kunna komma till det jag verkligen vill skriva om.. Det jag behöver skriva om..

Den 30 juli kl 15
satt jag på allmänpsyk och fick mitt resultat från adhd-utredningen.
Det visade negativt,
och läkaren antog att jag har
"långvarig depression",
då min depression inte kommer i korta perioder och har långa uppehåll som en "vanlig depression" som alla kan få, utan min depression är tvärtom.

Detta resulterade att jag fick antidepressiva för att så småningom bli stabil,
samt theralen som hjälpmedel för att lyckas somna på kvällarna...

Det jag vill komma till är att mina antidepressiva gör mig helt off.
Jag har ingen ork till någonting, känner mig jättedeppig men gråter inte som jag brukar,
vilket är skönt på ett sätt och jobbigt på ett annat.
Läkaren sa att detta var normalt, och att medicinen har sin fulla verkan efter 4-6 veckor.
Jag hoppas verkligen att de inte menar att jag ska gå och må såhär i 6 veckor..
Men som sagt..
Bättre att må såhär än att sitta och gråta.
Och jag känner inte för att självskada heller.
Ännu ett pluspoäng.

Håller tummarna för att allt blir bra.

 
 
Ingen bild

Börje

6 augusti 2015 18:28

<3<3 jag hoppas det blir bättre!

Johanna

10 augusti 2015 05:09

Det hoppas jag med!

Tack för du kommentera och TACK för du tog dig tid att läsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards