Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

sanning.

Av Johanna - 31 januari 2013 23:04

Mitt sätt att tänka och vara är ibland, eller ska jag säga "för det mesta", inte bra för mig själv.
Min syn på mig själv, samt min påhittade syn på mig av andra, är inte hälsosam och det är SÅKLART ett problem.
Jag vill klargöra för alla att jag vet att jag inte bör tänka som jag gör, men jag kommer berätta anledningen till varför jag blivit som jag är.

Jag tar nästan allt folk säger personligt. Jag har väldiga problem
Med att ta kritik eller bli nekad, för det gör såå ont.. Även om det inte alls behöver vara något som bör göra aå in i helvete ont..

Säger någon lärare i skolan att det inte går så bra för mig i något ämne så hör jag
"du är skitdålig.. Riktigt jävla kass"
Eller om min pojkvän säger att han inte kan umgås, då tar jag det som att han inte VILL.. Och det gör så fruktansvärt ont..
Jag går ofta och tänker på att jag inte är bra för någon.. Jag är bara problem och jag kan lika bra sticka härifrån för alla jag umgås med har andra..


Ett annat problem jag har, med att ta saker personligt, är facebookstatusar av de som står mig nära. Är det då någon negativ status där de skriver om någon som de tycker är tex patetisk, men inte nämner namn.. Då tror jag direkt att det är jag!

Då kanske du förstår hur skadad jag blivit som tar nästan allt personligt, även om jag inte gjort något fel..?

Varför har de då blivit såhär?
...när jag var några år yngre än vad jag är nu, så blev jag mobbad för att jag var självskadare och för att jag hade spec stil. Några i min omgivning tycktes alltid hitta något fel på mig och jag kände mig aldrig good enough för någon, oavsett vad det gällde.. Så höll det på länge, och det händer fortfarande.. men inte lika ofta.

Därför är jag som jag är, tar saker personligt och har svårt att tro på mig själv.

Ta hand om dig, du är värd det bästa så ta ingen skit!
Jag finns här för dig, Ja, DIG!!!
Kram

 
 
Wilhelm

Wilhelm

24 februari 2013 22:02

Du är en så fin person Johanna, glöm aldrig det
och snälla kom till mötena oftare, vi saknar dig

http://borderofparadise.tumblr.com

Johanna

24 februari 2013 22:22

älskade vän, du är fin!

Jag ska bättra mig! Puss

 
Freja

Freja

24 februari 2013 23:10

nej sluta johanna! Du är en riktigt rolig person! super trevlig också! du förkänar alla komplimager du får :)

kram och tro på dig själv. vi tjejer måste hålla ihop ;)

http://www.korsbarskyssar.blogg.se

Johanna

24 februari 2013 23:14

Hahaha du har helt rätt i det där Freja!
... det har tagit tid för lilla mig att kunna börja tro på mig själv, men det är på god väg! Kram! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards