Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

TACK!

Av Johanna - 29 januari 2013 00:23

Låg precis och grät för att ensamheten kändes så stor...

så jag känner att jag behöver skriva av mig.


Att ligga och skriva med pojkvännen gör inte känslan lättare att bära på..

Jag saknar han så mycket.. även om det bara är några dagar sedan vi träffades.

Jag kan förstå om du som läser detta tycker jag är patetisk, men mina känslor för min pojkvän är så starka..

Jag är fortfarande nykär i pågen, och det finns en rädsla som dyker upp ibland, att han ska lämna mig,

precis som många andra viktiga personer gjort.


Jag vet att det är dumt att känna så.. att vara rädd att han lämnar mig.. men hade du haft samma liv som jag de senaste 5-6 år sen så hade du förstått varför jag känner den oron.


De flesta, av manligt kön, som stått mig nära och visat mig kärlek och trygghet,

har senare lämnat mig och ev. min familj och visat att de inte vill vara en del av mitt liv, på ett eller annat sätt.

Nu pratar vi inte bara f.d pojkvänner, utan även vänner av manligt kön och min far.


Därför är jag rädd att min pojkvän, som betyder så extremt mycket för mig ska lämna mig för att han, precis som de andra, inte orkar eller vill vara en del av mitt liv längre.


Men jag älskar honom, för att han, trots att jag kan vara så extremt emotionell, stannar kvar vid min sida..

Ger mig närhet.. får mig att le.. pussar på mig.. håller om mig..

Ger mig kärlek helt enkelt!


Han är den mest underbara killen jag någonsin träffat och jag älskar honom mer än jag älskat någon annan förut!

Vi har varit tillsammans i 8 månader.. ändå ger han mig fortfarande fjärilar i magen!

Han får mig att le bara av att titta på mig.. Jag är fortfarandre nykär,

och jag hade inte kunnat vara så lycklig med någon annan som jag är med honom!

Min älskade   



Jag vill också nämna min moster, som alltid ställer upp för mig!

Bjuder hem mig på myskväll, övernattning, middag, och ibland "bara" sådär 3-5 muggar kaffe.

I hennes sällskap kan jag vara precis den jag är.. säga precis det jag känner.

vråla och böla, skratta och vara förbannad.

Oavsett så vet jag att hon finns där för mig och när jag sen går hem ifrån henne så finns det

en varm känsla i kroppen av kärlek, och ett leende på mina läppar.


Och jag vet att jag inte ens bör tveka till att skriva till henne när livet suger svettig skosula

och jag bara vill försvinna, för hon ställer alltid upp och jag kan skicka iväg ett sms till henne när som helst på dygnet! För jag vet att om hon ser det så kommer hon att svara,

och hon kommer få mig att må bättre! Oftast helt på egen hand,

men ibland är hennes grymma kompis med på ett hörn oxå.


I deras sällskap kan man inte annat än bara skratta åt all skit som händer och bara ha roligt istället.

De beter sig så sjukt knas när de umgås, men det är så härligt att få vara det ibland,

speciellt med dem två!


Den sista jag nämner idag är en person som, trots att vi inte känt varandra så länge, står mig så enormt nära!

Vi umgås nästan var helg numera och jag har så extremt kul med henne!

Det är inte bara det vi gör som får mig att må bra, utan hela hennes personlighet och utstrålning

får mig att känna trygghet och hon ger mig styrka!


Att finna en person som man trivs så extremt bra med

och som man kan prata med om precis vad som helst..

som orkar med att lyssna på vad som rör sig i mitt huvud.. som ger råd och stöd när det behövs..

och som känner detsamma för mig..

En sådan vän är inget annat än äkta.


De finns några till som är viktiga för mig, men de här fyra har hjälpt mig något enormt idag.

Kärlek till er   


Jag vet att jag inte är ensam.

När jag skrivit detta så märker jag att jag har så många fina människor i mitt liv nu jämfört med vad jag hade förut,

ändå finns det vissa kvällar som är nästan för jobbiga..


Jag har sån tur som har mina fina vid min sida   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards