Direktlänk till inlägg 12 april 2020

Jordgubbar och framtid.

Av Johanna - 12 april 2020 22:34

Hey.


Helgen har sprungit förbi och imorgon är det dags för jobb. 12-17. Inte många timmar men med tanke på Corona-tider så är jag jäävligt tacksam. 

Helgen har inte varit fullspäckad precis. Tvätta är väl det enda som stått på schemat som gjort någon nytta haha.

Igår gjorde jag kyckling i oreganosås - mammas recept. Sååå jävla gott. Pasta och sallad till det och rätten blir 10/10. 
Vi äter mycket grönt nu. Så himla gott. Jag har till och med fått för mig att frivilligt dricka vatten. 
Har alltid haft svårt för det, men när man dricker ur sugrör med en massa is så vattnet är SVINKALLT så går det och är ganska gott. 
Hur kan man ens tycka vatten smakar gott? De är ju ingen smak hahah 

Johanna spårar... Sorry. 


Jag och P gjorde världens tabbe innan. Låg och mös i soffan, slökollade en gammal film och SOMNAR.. Fuck.. Det är verkligen det värsta man kan göra. Speciellt när man heter Johanna och inte behöver många timmars sömn för att hålla igång i flera timmar. För mig kan det räcka med 4 timmar. Jag är en sådan person som presterar bättre när jag sovit färre timmar. Sover jag mer än 7 timmar så är jag seg resten av dagen. 
P kan sova 14 timmar i sträck, gå upp och äta middag för att sedan gå och lägga sig igen och sova 5-6 timmar till. 
Jag förstår inte att det där är fysiskt möjligt. Det existerar inte i min värld.
Fast.. nu gör det ju det.. I love it. Him.
  

Efter snabb middag och en sväng till Willys så spenderas resten av kvällen i soffan framför skärmarna. (TV och Laptop)
Snart är  chokladpuddingen till P klar, grädden är vispad och jordgubbarna är delade. 
Längtar som tusan till sommaren... Finns ingenting bättre än grillat, nypotatis och färska bär med grädde, tillsammans med bra musik och fina människor. Lägg till strålande sol och värme på det så är vi hemma. En perfekt dag det där! 
Håller tummarna för att sommaren kommer bestå av några sådana dagar. De betyder massor för mig. 


Jag och P pratade om detta innan. Vad vi vill göra till sommaren. Picknick med hundarna hade ju vart supermysigt... Om Ina hade kunnat hålla sig lugn och inte skälla på varenda hund hon ser haha.. Men hon är ju sådan.. Pratglad - precis som sin mamma hahaha



Nä.. får skriva mer en annan dag, för nu plockar P fram ur kylen.
Dags för gotte!!! 


Kram! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards