Direktlänk till inlägg 15 maj 2019

femtonde maj

Av Johanna - 15 maj 2019 00:15


Hej! 
- Som så många gånger förut så har jag varit borta en längre tid men nu gör jag ännu ett försök att komma igång med bloggandet. Bevis på det kanske? Ja jo, bevis för mitt försök blir ju detta inlägget haha.

Med det skrivit - nu kör vi en update! 
Sist jag skrev var i januari. Jag hade finbesök... eller inte. Skulle väl inte vilja kalla ångest för något fint. Däremot oväntat så jag borde väl ha kokat kaffe på Gevalia och ställt fram kanelbullar. Men så långt tänkte jag inte - inte ens i närheten av de tankebanorna - utan fokuserade just den natten på att försöka dränka ångesten med varmt vatten. 


Hur har det senaste månaderna sett ut egentligen? 

Någon ångest? japp, självklart. Men jag vill ändå påstå att dessa månader sedan sist jag satte mitt avtryck i denna blogg har varit otroligt givande. 


Jag är anställd som projektutvecklare fram tills 7 juni och nu, NU är det verkligen igång och man känner att det händer någonting. Innan har det varit planering och mejlkontakt. Nu får vi träffa dessa kontakter, och många andra individer som på riktigt vill vara med på detta! Vi har haft de två första träffarna och nu återstår "uppföljnings-delen". Jag är så tacksam över att få vara med på detta. Få vara med och skapa tillfällen och chanser för ungdomar som vill vara med och påverka att faktiskt bli hörda - på riktigt! 
Det är självklart blandade känslor kring att vi kommer längre och längre fram i vår planering. Det betyder att jag snart slutar, vilket i sin tur betyder att jag snart står utan fast anställning. 
Jag jobbar fortfarande som barnvakt och går under timmar - så helt utan inkomst är jag inte, MEN jag kommer inte längre veta på ett ungefär vad jag har att röra mig med vad gäller ekonomi. 
Med pengarna från projektet har jag och Ina klarat oss bra. Jag har inte behövt oroa mig för någonting. Inte en enda räkning eller utgift. 
Sista månaden på projektet jobbar jag 75%. Det är en stor skillnad om man jämför med mina tidigare 25 %. Detta betyder att jag kommer klara mig ett tag på sista lönen, men det betyder inte att jag sitter säkert. Det betyder inte att jag kan andas ut och ta det chill. Däremot betyder det att jag inte behöver gråta mig till sömns pga oro för framtiden. Inte än iallafall. Jag kommer såklart fortsätta söka jobb. Jag har sökt jobb nu också - utan större framgång. 

Jag har en back up - plan. Det är någonting jag egentligen inte vill jobba med, men det är en inkomst och jag får något att skriva på mitt CV. Jag får dessutom mer arbetslivserfarenhet.. Alltid någonting haha 


Vad finns det mer att berätta?.. 


Ina har fyllt år! Min lilla varg har blivit NIO ÅR??!! 

Hon har blivit lite grå, men åldern klär henne så bra! 

Jag har vid flera tillfällen tittat på henne och ibland ser hon såå gammal ut. Då brister det för mig och jag bölar som att mitt hjärta brustit. Och det gör det väl lite också. Dels gråter jag för att hon är så himla vacker, och för att hon har en så stor betydelse för mig. Ina har förändrat mitt liv till det bättre - utan tvekan. Men framförallt gråter jag för att.. när hon ser sådär gammal ut så blir jag påmind om att hon en dag inte är kvar i mitt liv längre. Och att den dagen närmar sig hela tiden  även om det förhoppningsvis är några år kvar tills dess. Men tiden går ju så himla fort!  Idag, den 15 maj är det TRE ÅR SEDAN! 


oh! Nu kom jag på en sak till! 

Jag har färgat håret! ÄNT-LI-GEN är det bruna och gröna loooong gone! 

Är numera rödtott med blonda längder som går över i rosa nyanser. Jag älskar det! 
Trots detta är jag inte helt klar med håret. Ska själv lägga i slingor med hjälp av färgbomb. Har beställt Maria Nilas färgbomb "peach" sen har jag fått röd och vit färgbomb av min frisör som jag ska blanda och få den rosa nyans jag själv vill ha. NOTERA att detta blivit godkänt av min frisör så jag "förstör" inte hennes underverk. Och jag menar verkligen underverk! Det hon lyckats med är helt fantastiskt och att få detta resultatet med tanke på hur mitt hår såg ut när jag satte mig i stolen.. ja, jag vet inte vad jag ska säga mer än WOW!! 


Kastar in några bilder som avslut på detta inlägg.

På återseende, mina butterflies <3 


Btw, Idag var jag i Malmö och hade möte. Efter det passade jag på att träffa min lillasyster och vi åt sen lunch ute i det fina vädret.. Helt fantastiskt! 


          

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards