Direktlänk till inlägg 13 januari 2019

det hjälper inte

Av Johanna - 13 januari 2019 23:08



Jag kommer aldrig glömma känslan man fick av att komma hem från ett scoutläger. Det första man ville göra var att duscha. Låta smutsen rinna av ens kropp. Kunna tvätta fötterna ordentligt, och håret! 

Just där och då, när man var på läger, så kände man sig nästan ren när man hade dragit nytvättade strumpor på smutsiga fötter. Det var näst intill omöjligt att vara ren, men å andra sidan brydde man sig inte speciellt mycket. Vi var utomhus, bodde i tält, luktade solkräm, eldrök och.. ja.. troligtvis lite svett också. MEN det gjorde alla. 


iallafall... den där första duschen när man kommit hem. wow... varmt vatten och en tvål som doftade som en dröm sköljde bort näst intill allt på ens kropp. Just där och då önskade man att tvålen och vattnet kunde ta med sig myggbetten ner i avloppet tillsammans med allting annat som man inte ville behålla.. och just nu.. ja, just nu önskar jag att en dusch kunde ta bort det jag går och bär på ikväll - känslor och tankar som jag inte riktigt kan hantera. 


Jag har inte självskadetankar, jag vill bara försvinna ett tag. Men det är inget alternativ.

Jag vet inte vad jag sysslar med. Varför jag helt plötsligt ska få för mig att släppa taget om allt som är viktigt för mig. Om allt som jag kämpat för att få och nå. Varför är jag så jävla dum i huvudet och bara.. skiter i allt? 

Jo, för jag orkar inte mer! Jag tror inte på mig själv. inte idag. Jag förstår inte varför eller hur jag kommit såhär långt med mitt liv. Jag ser och förstår inte vad andra ser i mig som är värt att hålla fast vid. 


Jag är ingen elak människa, men jag är inte heller guds bästa barn.

Jag känner mig faktiskt inte alls speciell och förstår inte vad folk ser hos mig. Varför stannar folk? 


Det är ännu ett problem för mig som jag måste ta itu med. Jag tror att alla ska lämna mig. Det är ett farligt tankesätt. Det skadar något otroligt. Inte bara mig själv. 

Sen måste jag sluta hoppas! Jag måste sluta föreställa mig saker! För det gör bara ont som fan när det inte blir som jag tänkt mig. 


Jag är glad att att jag inte känner såhär var dag. Jag är mindre glad över att jag känner just såhär ikväll. 

Nä... jag ger nog duschen ett försök iallafall. Om jag inte lyckas skölja av mig några problem så kan jag iallafall försöka dränka dom. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards