Direktlänk till inlägg 3 januari 2019

2019

Av Johanna - 3 januari 2019 01:31


"New year - new me!" ... eller?

Man vill ju gärna tro att ett nytt år betyder nytt kapitel, ny start och nya möjligheter.  Det är bullshit. 

Har inte med året att göra. allt handlar om inställningen man har. Vill man, så kan man ändra sin livsstil över en natt. men man gör inte det, så länge dagens datum inte är 1 januari. DÅ kan man! 


Men.. jag får väl ändå medge att den jag är nu är långt ifrån den jag var för ett år sedan.. Jag ser annorlunda på saker och ting. Jag inser mer och mer, och har dessutom höjt mitt egna värde.  Sen fick jag SÅKLART ett ryck och kastade i en mörkbrun färg i mitt blond/brun/blå/grön-aktiga hår.. vilket resulterade till att jag nästan blev svarthårig.... jag älskar det!

 Så jag är ju inte 100 procent rebellisk. Nån tradition får man ju hålla fast vid haha.


2018 förändrade mig - på gott och ont antar jag. 

Att förlora farmor Margit var det som påverkade mig mest. Man kan aldrig veta hur man kommer till att hantera förlust och smärtan den medför. Jag kunde INTE hantera den speciellt bra, men är väldigt stolt över att jag varken drack eller tog till rakbladen en enda gång. Däremot tänker jag inte sopa detaljerna under mattan och låtsas som att min process gick smärtfritt fram. Oh nej. Jag har varit ett vrak. Jag har till och med fått blackout och slagits. Detta är dock ingenting jag minns, vilket egentligen gör allting ännu värre. 

Att inte minnas en sådan sak är skrämmande. Jag har bett om ursäkt många gånger för mitt beteende, men skadan är redan skedd. Jag kan bara göra mitt bästa, och det har jag gjort. 
Inte bara angående min ligist-incident som jag försökt bli ursäktad för. Jag har gjort mitt bästa när det kommer till i princip allt förra året. 



Så.. vad är målet för 2019 nudå? 

Gå ner i vikt gjorde jag förra året. Rökningen håller jag fast vid ett tag till, och eftersom jag prioriterar att sota ner mina lungor före träning så blir det inget gymkort för min del. Men jag tänker absolut försöka utnyttja tillfällena när det är fint väder och faktiskt PROMENERA! 

Tänker dock inte ha för höga förhoppningar. Vädret var underbart i somras och jag tror absolut inte på samma tur detta året. No way. Om jag tar EN promenad så är jag nöjd haha! 


Målet är nog att bli snällare mot mig själv. Jag förjänar inte så mycket smärta som jag utsätter mig själv för. 

Jag måste lära mig (och tyvärr många andra också) att det bästa man kan göra är att ta hand om sig själv. Behandla andra som man själv vill bli behandlad, men samtidigt inte acceptera någonting annat än detsamma tillbaka. 

Jag har gjort så stora framsteg under förra året, och ännu varken fått fira eller smälta vad jag faktiskt gjort! 


JAG har föreläst! 

JAG har fått jobb som barnvakt!

JAG är inspiratör för Unga Vuxna Trelleborg

JAG har en 25% tjänst hos Studieförbundet Vuxenskolan och är anställd som projketutvecklare.

JAG har varit självskadefri i TVÅ år

JAG har fått prova på en massa olika jobb, tex: Bärförsäljare, Demare, Säkerhetsvakt på Sweden Roock. 

Dessutom avslutade jag året och kickade igång 2019 med jobb på en nattklubb i Malmö. 


Oh just det! Jag har glasögon numera! 


Hahah okej.. nu är det dags att sova.. godnatt. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards