Direktlänk till inlägg 3 mars 2018

uppdate:

Av Johanna - 3 mars 2018 14:35

Hej.. 

Det händer mycket just nu, och jag kan inte berätta om det. 
Jag vet att det är nästan elakt att skriva såhär, då det troligtvis väcker nyfikenhet. 

Jag har suttit och skrivit detta inlägget flera gånger, men snabbt raderat allt igen för att jag inte vet om jag faktiskt ska skriva detta eller inte. 
Men jag har valt att ha en ärlig blogg. Jag har läsare och visningar var dag, även de dagar jag inte lagt upp någonting.

Ni förtjänar att veta att någonting händer, även om jag inte kan gå in på några som helst detaljer. Ni som följer mig på instagram och snapchat såg detta redan igår, och även där var jag väldigt noga med att inte ge några som helst detaljer. Förlåt för att jag oroat några av er, men tack för att ni visade att ni bryr er! Jag hade massor av sms, missade samtal, oöppnade snap:ar, och dessutom var där två underbara individer som faktiskt kom hem till mig bara för att kolla att jag var okej och se till att jag inte var ensam. Ni är underbara och jag är extremt tacksam!!


Jag kommer att berätta såfort jag kan. Såfort jag så neutralt som möjligt kan skriva om detta. Såfort det inte kan användas emot mig.

Just nu känns det som en omöjlighet. Jag är alldeles för ledsen, för skör, för att kunna göra det. 


Nu vet ni iallfall, att det är saker på gång som inte är bra alls. 


Jag är glad att jag har personer i mitt liv som stöttar mig även om många inte vet vad det handlar om överhuvudtaget. Vissa vet lite, men för mitt eget bästa måste jag hålla tyst om i princip allt, även om jag egentligen bara vill skrika ut det och få hela världen att höra hur jävla orättvist livet kan vara ibland. 


Jag har iallafall försökt göra det bästa utav situationen och har därför suttit med några kompisar idag, druckit kaffe och bara snackar skit. De kunde få mig att skratta trots att min värld känns upp och ner, och det är jag så tacksam över. 


Jag hoppas verkligen att jag får åka pulka idag! Har ännu inte kommit iväg, och nu börjar det dessutom bli varmare så jag är rädd att det är försent. MEN, jag håller tummarna. Det hade varit skönt att få komma bort lite. Inte behöva tänka och bara finnas i nuet. 


Mest av allt hade jag velat sätta mig på ett plan och försvinna bort en vecka (eller ett år), till värmen och solen. 

Visst har vi sol här idag, men jag skulle inte rekommendera någon till att dra på sig badkläder och lägga sig någonstans utomhus. Lite för kallt för det hahah. 


Ännu en tanke, på tal om något helt annat. 
Jag har funderingar på att skriva lite på boken. Det står ju på min bucketlist, men jag vill inte tvinga fram det. Jag måste ha feeling, annars blir det skit. 
Har också lite funderingar på att köra igång med noveller igen, men det var så längesedan och jag får känslan av att jag tappat hur man gör. Det är nog därför jag inte ger det en andra chans. 




Jag ber om ursäkt för ett rörigt inlägg,
Ni är så bra

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards