Direktlänk till inlägg 1 mars 2018

men vafan?!

Av Johanna - 1 mars 2018 14:43

Min enda lediga dag denna veckan, och än har jag inte hunnit med något av det jag faktiskt velat göra mest av allt haha.. typiskt mig. Likadant var gång känns det som.. Tragiskt men sant.

Jag ställde larm för att komma upp i tid, men var så trött, och dessutom frös jag, så låg kvar i sängen och somnade såklart om.. Vaknade 1,5 timme senare och då vaknade jag på helt fel sida! Stressen kickade in och jag blev så himla irriterad! Men vad skulle jag stressa över egentligen? Jag har HELA dagen på mig att göra precis vad jag vill! 

Fast.. nu var det ju så att jag redan dagen innan hade föreställt mig hur dagen skulle bli, och såg verkligen fram emot det! 

Skulle gå upp när klockan ringde.. ut med Ina och sen äta frukost. En snabb dusch för att sen klä på mig varmt från topp till tå, ut i bilen och åka till en stor backe några mil härifrån för att ÅKA PULKA!! Efter några timmars åkning så skulle jag handla på vägen hem för att sedan göra en god lunch/tidig middag. Allt var verkligen planerat. MEN jag somnade om, och när jag väl tittade ut så såg jag att det fortfarande snöade. På radion varnade de för fler och fler olyckor och stopp i trafiken. Så... Det blir nog ingen pulkaåkning idag heller. Typiskt.. 

MEN jag och Ina passade på att gå ut och mata gässen (och fiskmåsarna...) i parken när solen tittade fram, så himla mysigt! Fast.. jag tror Ina åt hälften av brödet haha.

Nu är klockan snart 15 och det är dags att äta något. Sen får jag ta och komma på vad jag ska göra.. Kanske ska dra på mig alla kläder och gå ut och fota lite? Men det är så himla jobbigt att gå i all snö!! Får så himla ont i benen och fötterna..Vet att det beror på skorna och att jag inte kan knyta dom ordentligt, men jag har inte råd att köpa nya nu.. kanske kan köpa ett par nya när jag får pengar nästa gång, och det är väl i mitten på denna månaden. 

Det är fan inte kul att leva på försörjningsstöd.. Fy... MEN man får lära sig att prioritera, och om man inte tänker på det innan man köper något, så känner man absolut av det efteråt.. 



Är det inte helt sjukt att det redan är mars månad??? 

Tiden går ju så himla fort! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards