Direktlänk till inlägg 28 februari 2018

Äntligen kan jag berätta!!

Av Johanna - 28 februari 2018 20:30


Tiden går så himla fort nu! Veckorna bara flyger förbi och det känns som att jag inte riktigt hinner med och för det mesta står still - men ack nej! För var vecka som går så inser jag hur mycket jag faktiskt gör. Kanske inte jätteviktiga saker hela tiden, men jag ligger inte kvar i sängen hela dagarna, - bara det är värt att fira med tårta!


Så, nu till annat! 

Jag har färgat mitt hår grönt, och wow vilket snökaos vi fick här i hålan igår! Det höll i sig hela dagen, och även idag har det snöat en hel del. Ännu en gång har de gått ut på radio och sociala medier och varnat för ännu mer snö. 

Så fram med stor jacka, tjocka strumpor, underställ och SJÄLVKLART vantar och mössa som är fluffigare än fluffigast! Jag skulle väl vilja kalla det vantar och mössa i extrem fejkpäls - men fluff låter mysigare! 
Med facit i hand skulle jag nog inte uttryckt mig som jag gjort. "antingen kan de snöa ordentligt eller så kan det lika bra vara så". Men visst har det varit kul än så länge, och väldigt mysigt! 
Nu den senaste tiden har jag varit ganska mycket med mina vänner, och vi hamnar ofta på ett bageri som också har ett litet Café. Där brukar vi sitta och dricka kaffe och bara snacka skit. Hur mysigt som helst, och det är precis det man behöver under dessa perioderna. Fina människor runtomkring sig, varma drycker och mysiga kläder. 


Ina tycker snö är jättekul, och hon bara springer rundor med nosen ner i marken och leker plogbil.  Idag passade jag på att ta lite bilder när jag och lillasyster gick ut med Ina vid ett-tiden. Då är det såpass ljust ute att det faktiskt finns en stor chans för att kunna få till lite nya favoritbilder att sätta in i mitt album för 2018.


NU, dags för den stora nyheten!! 
För ett tag sedan var jag på en typ av intervju. Beroende på vad som bestämdes under detta mötet så kunde jag faktiskt ha en chans att få en dröm att slå i uppfyllelse!

Mötet handlade om min passion för att skriva. De två personerna jag träffade var väldigt imponerade över mitt sätt att skriva och vill ha med mig i deras gäng, och jag kan inte säga annat än jag mer än gärna vill vara en av dom! 

I slutet av mötet frågade jag en av dom jag haft möte med om det var okej att jag skrev om mötet och den stora nyheten här på bloggen och det var det! Men med tanke på löften jag fått innan som inte kunnat hållas, så har jag alltså på grund av tidigare erfarenheter valt att INTE berätta förrän jag har svart på vitt att detta faktiskt händer.

Idag fick jag se med egna ögon att detta faktiskt händer, och nu är jag officiellt en INSPIRATÖR och en i gänget av Unga Vuxna Trelleborg!! Detta är helt otroligt! 

På fredag ska jag på ännu ett möte och jag kommer självklart hålla er uppdaterade! Detta är ju ett steg närmre min dröm... Att jag, bara på grund av, och med hjälp av mitt liv, mina erfarenheter, min historia och mitt sätt att skriva, kan komma någonstans känns nästan overkligt! 

Om ni känner för det så kan ni gå in på hemsidan för Unga Vuxna Trelleborg och kika på bland annat min och de andra inspiratörernas presentationer!  ( www.ungavuxnatrelleborg.nu


Imorgon har jag en såkallad "fridag". Att jag dvs inte har ett enda möte att gå på och kan göra vad jag vill haha.. Så tanken är att om vädret tillåter så ska jag iväg och åka pulka! 

Köpte nya mys-strumpor idag och jag har en känsla att de kommer vara välbehövda imorgon efter några timmar ute i snö och kyla! 

Längtar som tusan! 
Men vad längtar man mest till egentligen? Att vara ute bland all snö och åka pulka, känna kylan bita i kinderna och få tillbaka barnasinnet? Eller att komma hem, nerkyld trött och hungrig, dra på sig mysiga och torra kläder, göra varm oboy och äta ostmackor? 

hm... Det är nog kombinationen, tror jag! 





Tycker ni om vinter och snö?

Här under kan ni se lite bilder, bland annat från igår & idag - vårt fina vinterland!

Puss & kram!

   

 

 

 

Ina i snön, 28 feb 

 

Fluffmössa, Fluffvantar och nyfärgat hår , 27 feb 

Ina, 28 feb 

 

 

Myser i fönstret , 28  feb 

   

 


Får ju inte glömma bort att visa denna otroligt vackra bukett som jag fick av en väldigt nära vän!
Happy Vaginas Day,  (alla hjärtans dag) 14 feb

   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards