Direktlänk till inlägg 11 februari 2018

Nu är det slut.

Av Johanna - 11 februari 2018 23:04

Det finns många anledningar till varför jag inte skrivit på ett bra tag. En av dom är att jag inte kunnat. Det har inte kommit ut något bra och då kändes det bättre att vänta tills jag faktiskt hade något att skriva om som kunde bli en bra text.
En annan anledning är att jag inte längre är tillsammans med killen som jag vart med i nästan 4 år. Det gick inte längre. Vi har gått igenom himmel och helvete tillsammans, och jag är tacksam över den tiden vi hade. Jag har lärt mig otroligt mycket som jag kommer ha användning för i framtiden, och kan därför inte ångra någonting. Det enda jag skulle vilja ändra är att vi inte borde gått tillbaka till varandra så många gånger. Efter första uppbrottet skulle vi hållt oss ifrån varandra.
Visst låter det som att jag säger emot mig själv? Låt mig förklara.
Ni vet den där gränsen man har i ett förhållande. Man sätter en gräns och skulle man gå över den så gör man slut.
Den där gränsen har vi gått över.. sänkt.. gått över.. sänkt.. gått över.. ja, ni förstår.
Så nästan allt det jag tycker är oacceptabelt i ett förhållande har vi redan gjort. Till sist finns det inget kvar utom tomma löften, irritation och ett fast grepp om varandra.
Vi sa alltid att det skulle vara vi för evigt. Att allt skulle bli bra och vi skulle bli lyckliga. Men det stämde inte. Inget av det.
Visst blev det bättre... de första veckorna efter att vi blivit tillsammans igen. Men sen gick allt åt helvete igen. Och man ville ju hålla hoppet uppe! Man ville att det skulle bli bra, men det fanns alltid en röst i bakhuvudet som sa åt en att inte hoppas.. för snart skulle det bli skit igen. Och även det kan ha varit en anledning till att det var skit.
Så det blev inte bra. Vi blev inte lyckliga. Och det kan därför inte vara vi för evigt.

Nästa vecka hämtar han sina saker, sen är alla banden brutna. Det känns skönt, men samtidigt är det ju såklart jobbigt!
Jag är rädd för vad han ska säga.. jag är rädd att han ska bli ledsen, eller vara otrevlig. Jag menar inte att han är så. Men jag vill göra detta så smärtfritt som möjligt.

Jag är tacksam för mina nära och kära som finns vid min sida, oavsett om det är jobbigt eller inte. De bara.. finns där, och jag kunde inte önska mig något annat. Det är precis det jag behöver... veta att jag har människor som lyssnar när jag behöver prata av mig, men också VILL träffa mig utan någon speciell anledning.
Jag är också så glad att jag har Ina. Hon är värd mer än allt annat i denna världen.
Sedan det tog slut har jag somnat och vaknat med Ina vid min sida i sängen. Hon är bara bäst den där hunden!

Veckan som kommer är smockfull med grejer som jag ska/måste göra. Där är ETT möte som jag ser fram emot mest av allt, men jag kan inte skriva om det än eftersom jag inte vet hur det blir! Men OM jag tar hem detta och allt går som det ska så har jag uppfyllt en dröm!

För att avsluta detta eventuellt röriga inlägg så vill jag berätta att jag mår bra! Jag mår VÄLDIGT bra, och känner att jag äntligen kan andas ut och ha fullt fokus på mig själv. Det har varit så mycket kaos i mitt liv och nu känner jag av lugnet väldigt starkt - men det är skönt, och jag har verkligen behövt det!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards