Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Söndag & dejt!

Av Johanna - 28 januari 2018 22:59


Vilken lång lördag natt!
Var inte hemma förrän vid halv fem imorse, vilket resulterade till att jag både vaknade alltför sent och att jag var helt slut!

Jag mår verkligen inte bra av att vara vaken så länge.. 

Så det blev inte mycket gjort denna dagen heller!
Kollade fifty shades darker.. jag diggar de där filmerna! Inte för att den består av 88% porrmaterial, utan pga storyn.
Jag gillar den sortens film. Lite genant att jag suttit och längtat tills 2an skulle komma ut, när det är tredje filmen som snart går på bio.. Har missat premiären för andra filmen helt och hållet! Men nu fick jag sett den, och den får 4 av 5!

Denna helgen har varit katastrof för min sömn.. så att komma upp och vara på möte klockan 9 imorgon kommer bli en utmaning. MEN jag får skylla mig själv.. 
Hade inte några speciella planer för idag, förutom en. Klockan 19 skulle jag bli hämtad här hemma av min pojkvän. Vi skulle på en DEJT! wiiiho! 

Jag hade stora planer för den här dejten. Jag skulle sminka mig, fixa håret och ta på mig fina kläder. Allt skulle vara PERFEKT! Så redan vid fem började jag göra mig redo. (notera att det brukar ta 15-30 minuter för mig att fixa mig) Så jag gick in i duschen och drog fram allt! Rakhyvel, ansiktsrengöring, skrubb osv osv... Jag till och med borstade tänderna i duschen. Måste säga att det är ett bra tips om man ska spara tid, eller om man vill lära sig att multi-taska hahah!

När pojkvännen kom hit hade jag hunnit byta om tre gånger, sminkat om mig en gång och haft ett hetsigt bråk med mitt hår. 

Resultatet? 

Sminkningen blev min vanliga..

Håret.. Också den vanliga frisyren..

Och klädseln blev leggings och en tråkig stickad tröja. 

De där två timmarna hade jag kunnat lägga på något annat...

MEN dejten var så himla mysig, och maten var kanon!! 


Vi gick till vår favoritrestaurang här i stan, men till skillnad ifrån alla andra gånger så kollade vi faktiskt på menyn en extra gång - och valde något vi aldrig beställt därifrån förut! 

Pojkvännen ville ha schnitzel med pommes, bea och gröna ärtor.
Själv tog jag fläskfile och det ångrar jag inte en sekund! 

Dejten avslutades med att vi delade en marängsviss - som också var super!(om man bortser från att vi bara fick 5 maränger hahah.. snålt!


Sen hade klockan plötsligt blivit NIO! Tiden går fort när man har mycket att prata om.


Vid 22 var det dags att ta Ina på sista rundan för dagen och då valde jag att vi skulle gå en annan runda, och då hittar jag en 50-lapp! 

Jag berättade det för pojkvännen och han tyckte jag skulle göra ett "upphittat"-inlägg och se om jag kunde hitta ägaren, men jag tror inkorgen hade svämmat över då! Eller ja.. kanske inte för en 50-lapp... hahaha!


Med andra ord - en bra söndag!




Jag hoppas er helg har varit kanon!
Kram på er

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards