Direktlänk till inlägg 22 januari 2018

god macka, rökning & brist på pepp

Av Johanna - 22 januari 2018 15:22

Trotsar mitt mående för att uppdatera er om vad som händer. 
Är illamående, febrig och väldigt trött. Vet inte vad dom är fel, men jag hoppas det går över snart.. helst nu!


Hade möte imorse (9-10.20) och skulle egentligen vart på arbetsförmedlingen 11-11.30, men jag klarade inte det sista mötet. Jag mådde verkligen så himla dåligt! Jag svettades och frös på samma gång. Efter första mötet så gick jag hem och hämtade Ina för att ta ut henne på en liten promenad, men när jag kom hem drog jag av kläderna direkt och la mig i sängen med min mysfilt. Sen har jag i princip legat här hela dagen. 
Jag var iförsig nere på Ica en snabbis och handlade bröd, lite pålägg och två Nocco till mig, samt gottis till Ina. 
Fick äntligen i mig två mackor, men illamåendet är kvar. 
Nu är det dags att gå ut med Ina igen. Vill inte att det ska gå mer än 5 timmar mellan var promenad, och nu har det gått 4.


Det är nog detta som är mest påfrestande att ha hund. Promenaderna när man inte mår bra. 
Oavsett om det är psykiskt eller fysiskt så är det väldigt jobbigt att ta sig ut när man inte är okej. 
MEN det har ingen betydelse. Hon måste få komma ut och göra sina behov.  Och jag vet att jag har några timmar efteråt som jag kan vila. Men nu när jag dessutom precis ätit så är jag helt slut haha. 

( HAHAH Låt mig få tycka synd om mig själv, det är okej att göra det ibland!! ) 


Att vara rökfri går väldigt bra! Jag är inne på min 19:de dag, och jag längtar tills jag dessutom är nikotinfri! 
10 veckor ska jag ha nikotinplåster, sen är jag klar.

Där är några som sagt att jag inte kommer klara detta. De har till och med varit beredda att slå vad om det. 
"du kommer börja röka igen när sommaren kommer". 

Sånt är inte roligt att höra. 

Är det inte meningen att man ska stötta varandra istället för att se ner på vad andra är eller inte är kapabla till? 


Vi behöver mer kärlek i världen.




Här är bild på min gooooda frulle/lunch.

Mackor med smör, leverpastej, majonäs och rödlök! 
Give it a try, så himla gott! 
Tack pappa för tipset! 

 

KRAM!

  

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards