Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

Äntligen!

Av Johanna - 16 januari 2018 00:05

Idag var årets första träff med skrivargruppen och det känns så himla bra att få in det som en rutin igen!
Jag har verkligen saknat att gå dit och bara skriva. Antingen utifrån ett tema, ämne eller helt valfritt. Oavsett vad så är trivs jag väldigt bra, både med själva skrivandet och i gruppen. Det är trevliga människor som samlas och skriver tillsammans. Man får 15-20 min att skriva sen är det valfritt om man vill läsa upp för de andra eller inte.

Idag fick vi ett nytt skrivhäfte, och en mening som vi skulle skriva utifrån.
Meningen löd: hur jag vill leva mitt liv.
Detta skrev jag:

Jag vill vara lycklig. Det är min högsta önskan.
Hur blir man det då?
Jag tycks göra allt i min makt, men den känns inte tillräckligt stor.
Lycka är inget man finner bara så. Jag måste kämpa för att få känna den.
Jag har börjat göra förändringar i mitt liv som tar mig ett steg närmre hur jag vill leva. Ett steg närmre lyckan.
Att sluta röka var ett av de stegen och det känns så bra. Även alkohol är numera uteslutet.
Där finns så mycket mer jag måste förändra och få bort ur mitt liv. Det kommer ta tid. Men jag försöker att ha en positiv inställning och ständigt påminna mig själv att ett bakslag inte är hela världen. Jag kommer överleva!
Jag är inte den som ger upp. Inte ens när världen för mig är kolsvart.

Så.. hur vill jag leva mitt liv?

Lyckligt och självständigt i ett eget boende med min hund.
För mig är det ett lyckligt liv, och precis så vill jag leva.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards