Alla inlägg den 10 januari 2018

Av Johanna - 10 januari 2018 11:13

Under mina värsta perioder har jag haft mest problem på morgonen. Att lyckas samla kraft och hitta motivationen till att komma upp ur sängen och starta dagen.
Jag ville inte gå upp. Jag kunde inte gå upp. För jag såg ingen anledning till det, och hela kroppen gjorde ont för att jag var så nere.. Jag mådde ju bara dåligt och längtade tillbaka till sängen för att sova bort den.

Det är inte så längre. Nu vaknar jag och mår bra. Jag kommer oftast och numera nästan alltid upp i tid, ibland några timmar tidigare än jag måste. Men det är fortfarande svårt att gå upp - dock av en helt annan anledning.. Ina.

För nästan var morgon kommer hon upp och lägger sig. Hon vill mysa. Ha närhet. Bli klappad. Pussad på. Och jag har väldigt svårt för att gå upp när jag känner det lugnet och den sortens kärlek. Med henne startar jag verkligen dagen på bästa sätt.

Idag vaknade jag lite efter 10 och ligger fortfarande kvar i sängen. Varför? Jo.. på grund av att Ina ligger kloss intill mig och bara vill mysa. Vara nära mig.

Jag är så otroligt tacksam för att ha Ina i mitt liv. I min vardag. Och att hon aldrig lämnar min sida oavsett hur jag mår och vilket humör jag har. Hon klagar inte ens på morgonandedräkten Hahah.

Så nu ska vi ligga här en liiiiten stund till. Sen måååste jag gå upp!
Fått ett ryck och börjat ?vårstäda? så här måste fixas klart. Tar ju troligtvis 2 veckor om jag ska rensa på alla ställen där jag har saker. Rummet har jag börjat med och det är förhoppningsvis klart idag.. men för att bli klar här så måste jag rensa mitt förråd i källaren för har saker som ska ner där, och som det ser ut nu så får jag inte ens in en sminkborste i det där förrådet! (Ja, jag har hamstrat i hela mitt liv så förrådet är smockfullt!!!)
Sen har jag grejer i förrådet på vinden också som ska rensas.

Men det får vänta en liiiiten stund till.. Man kan ju bara inte säga nej till detta, Ellerhur?

Ha en fin dag allihop, så hörs vi snart!
Stor kram till er!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards