Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

Ett steg framåt

Av Johanna - 2 januari 2018 22:45



Idag tog jag steget och gick in på apoteket.
Fick hjälp, rådgivning och det stöd som jag behövde, och gick ut därifrån med nikotinplåster och sugtabletter.
Hade jag inte haft pojkvännen med så hade jag gått därifrån tomhänt.

Detta är en helt ny värld för mig och det är läskigt.

Jag är - på riktigt - rädd för detta.
Det är omöjligt för mig i dagsläget att föreställa mig ett liv utan cigaretter, men har insett att jag inte vill röka längre...

så imorgon är det dags, för då är cigaretterna slut.

Det ska bli skönt att inte lukta rök. Att nytvättat hår faktiskt kommer dofta nytvättat i mer än en timme.
Det ska bli skönt att inte behöva lägga mina pengar på cigaretter. Det ska bli skönt att inte vara låst, att inte få vredesutbrott pga abstinens. Men framförallt ska det blir skönt att slippa mammas klagande om att jag

"luktar skitäckligt".    



Men jag är rädd. Fyfan vad rädd jag är.
Rädd för abstinensen.
Rädd för att få utbrott.
Rädd för att såra människor.
Rädd för att det blir alltför jobbigt att vara runt andra rökare.

Men jag vill klara detta!
2018 är det året då jag ska försöka ändra mitt tankemönster och göra stora förändringar.

Jag vill stolt stå där på nyår, när alla runtomkring mig skålar och välkomnar det nya året, och tänka:
 "JÄVLAR VAD GRYM JAG ÄR!!"




Har ni något nyårslöfte?

   vad för något?   

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards