Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

Jul & Nyår 2017

Av Johanna - 2 januari 2018 20:28


Hej!

"Nytt år och nya möjligheter", eller vad är det man brukar säga?
Själv tror jag väl egentligen inte jättemycket på sådana uttryck. Möjligtvis året då jag fyllde 18, eller då jag fyllde 20.. men nu.. nej. Nu är jag mest glad över att ha en ny kalender att fylla med roligheter haha.

Så.. uppdatering från jul och nyår kanske?

Min julafton var PERFEKT! Där finns inte en enda sak som jag skulle vilja ändra.

Som vanligt så åkte jag, mamma, lillasyster och morfar till mammas farmor på förmiddagen.

"Farmor Margit" är 100 år gammal och hade tyvärr dragit på sig en ordentlig förkylning så där var inte lika mycket krut och energi i damen som det brukar vara. Men det är alltid mysigt att få vara hos henne!

Sen blev jag och lillasyster hämtade av min och hennes pojkvän. De hade förberett bilen med julklappar och Ina, så allt var klart till att bara köra raka vägen till Hässleholm när vi var klara hos farmor.
Mot Hässleholm - mot pappa!

Men när vi kom in i Hässleholm fick Ina för sig att kräka, så det var bara till att stanna och få ut henne ur bilen så hon kunde röra på sig lite och få frisk luft.
När vi väl kom fram till pappa hann vi bara småprata lite innan det var dags att sätta sig framför TV:n och kolla Kalle anka.
Jag tittar knappt på det längre, men ändå SKA man sitta där framför TV:n  vart år!

Efter Kalle anka var det dags att trycka i sig av den goda julmaten, och självklart hade pappa och hans sambo fyllt hela bordet med mat! Men pappa har inställningen att vi äter för ett helt kompani och det fick han väl sota för nu när han hade mat över för en hel vecka haha!

När vi ätit klart blev det julklappsutdelning och det var jag och pojkvännen som blev nissar. Dvs, det var vi som fick uppgiften att läsa upp vad det stod på - och dela ut julklapparna.

Efter gröten och lite godis var det dags att åka hem igen då vi skulle fira jul med mamma och morfar också.

Vi var hemma vid 20.30 och då var det dags för julklappsutdelning nr 2. Denna gången var det lillasyster och hennes pojkvän som var nissar.

Ina fick så mycket julklappar och hon viftade på svansen hela tiden! Jag fick också (OTROLIGT!!) mycket julklappar - och bara fina sådana! Jag är så otroligt tacksam för allt jag fick! ??


...Nu till nyår då!
Det hände inte alltför mycket om jag ska vara helt ärlig. Men det blev bra ändå!

Jag och Ina satt hemma själv, och självklart tänkte jag inte lämna henne själv bara för att gå ut och titta på fyrverkerierna!!
Jag visste ju dessutom inte hur hon skulle reagera eftersom detta var hennes första nyår inne i stan, och tro mig - JAG VAR NERVÖS!

Men denna oro var ju så himla onödig då Ina klarade det hur bra som helst. Jag drog till och med upp persiennen en bit så hon kunde titta ut när det small som mest, och det enda hon gjorde var att prata ?

Så kvällen var lugn!
Vi kollade mest på film, jag och lilla Ina ballerina.
Bingolotto skulle vi ju självklart spela och pojkvännen kom förbi då.
Jag vann inte ett skit men han lyckades få 2 nya lotter!

Så.. det var (kortfattat) mitt jul- och nyårsfirande!

Inget dåligt avslut på ett år som faktiskt vart fullt av sorg, ilska, motgångar och andra prövningar.
Men mitt 2017 var ju inte helt åt helvete! Jag har lärt och upplevt en del som kommer hjälpa mig under det nya året. Det är jag säker på.

Så.. 2018.. Please be a good one!


Hur var ert jul- och nyårsfirande?


Stor kram från mig! 
   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards