Direktlänk till inlägg 17 december 2017

Julmys & Drömmar inför 2018

Av Johanna - 17 december 2017 08:00

ojojoj!
Klä julgranen.. Baka.. Titta på julfilmer.. Äta julskinka, pepparkakor, lussebullar.. dricka julmust.. Inte många fel där va?

Här hemma har det det varit mycket aktivitet under december!

- lussebullar

- snickers

- bounty

- saffransskorpor


Jag har inte bakat en enda gång, det gjorde mamma.  men jag gav mig på något jag aldrig gjort förut.. SENAP!

Visst var det jobbigt, tårarna rann - men resultatet är jag så himla nöjd med!

Julgranen blev mitt och lillasysters projekt och det är precis så jag vill det ska vara.
En tradition.. Syskonen klär granen.. det blir bäst då!  


Ser verkligen fram emot julafton! En vecka kvar!! 
Denna julen firas med pappa och det blir jag, pojkvännen, lillasyster, hennes pojkvän och min lilla Ina som åker iväg. Jag längtar!

 Sen är det inte många dagar kvar till nyårsafton och 2018! 


... ja.. så...vad vill jag uppleva och lyckas med nästa år?

Det blir ju nästan som en bucketlist.

Bocka av en punkt efter en annan tills man är klar eller året är slut.

Min bucketlist för detta året klarade jag inte av att fullfölja men när jag ser tillbaka på allt som hände detta år så känner jag inte någon ångest över att jag inte bockat av allting än. Känner snarare att det är fullt förståeligt.

Ångest.

Oro.

Osäkerhet.

Sorg.

Förlust.

Hjälplöshet.


Ja.. 2017 har inte varit ett jättebra år.

Men om fokus istället ligger på sådant som varit bra och gjort mig lycklig.. Ja, då har året inte vart rent förjävligt trots allt.


Under 2018 är där en del mål jag vill nå. Här är några av dom:


- Fortsatt självskadefri.

Att hamna i den skiten igen är något som skrämmer mig och jag vill aldrig hamna där igen.

Idag har jag varit självskadefri i 1  år och 4 månader.


- Börja jobba

Jag vill hitta ett jobb som jag trivs med, där arbetsgivaren förstår min ångestproblematik och pushar mig i min takt istället för att köra över mig.


- Fimpa ciggen

Jag vill bli rökfri. Jag vill verkligen sluta, men rökningen har blivit "terapi" och jag måste bryta mitt mönster.


- Få tillbaka glöden

Av alla dessa punkten är det denna jag vill nå allra mest. Som jag drömmer om och suktar efter.

Jag saknar den jag var  innan. Glad, öppen, positiv.
jag vill ha tillbaka känslan av lycka.

Jag har varit en olycklig person som ibland känner av lyckan.. Som kan skratta men inte känner glädjen.

Jag vill inte ha det så. Jag vill vara en glad jävel, som gråter ibland men oftast på grund av lycka.

Visst låter det bra?   




Vad vill ni uppleva, göra och uppnå 2018?
Let me know!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards