Direktlänk till inlägg 14 december 2017

Ska jag verkligen få göra skillnad?

Av Johanna - 14 december 2017 08:00


Jag har alltid velat göra skillnad.

Hur, när, var och för vem har egentligen ingen betydelse.
Drömmen är att göra livet lättare och vara ett stöd för de som behöver det.

Jag har alltid trott att jag - som inte är ett dugg känd, inte heller speciellt populär eller känner mycket folk - inte har en chans att få göra någon skillnad.. men trots detta valde jag att börja skriva en bok.


Jag vill ge ut en bok som inte bara hjälper mig bearbeta vad jag varit med om.

Jag vill skriva en bok som andra kan känna igen sig i.

En bok som får andra att förstå mig.

En bok som får andra att inse att de inte är ensamma.

En bok som får andra att känna hopp - hur mörkt det än är när det är som värst.

En bok som får andra att kämpa. För sin egen skull!


Men jag kunde inte nöja mig där.. Jag ville göra mer.

Jag satt och tänkte på vad jag kunde göra..

Hur kunde jag sprida hopp, kärlek, budskap och trygghet utan utbildning eller arbetslivserfarenhet?

Jo.. Sprida min historia på de sätt jag kan! Visa mitt engagemang och min starka vilja till att göra skillnad.

Hade jag tur så skulle någon lägga märke till mig.


Inte bara en.. utan två personer gjorde just detta!
Den ena är med i en förening och den andra hade igång ett projekt. Båda med ett starkt fokus på psykisk hälsa och ohälsa. 

Jag fick frågan om jag kan tänka mig att föreläsa nästa år, och mitt hjärta slog ett (eller tre?!) extra slag. Jag blev så varm inombords.

JA! JA! JA!


Är 2018 mitt år?

Ska jag få lov att göra skillnad?
Kommer jag få chansen att berätta min historia i form av att föreläsa?


Jag ser framför mig hur lilla jag står i en aula.. varenda plats är upptagen, och alla tittar på mig.

Det hade varit så coolt!

Vi får hålla tummarna att detta går vägen.

Ingenting är "skrivet i sten" och det kan gå hur som helst.
Men man kan ju alltid få önska!



Hur vill du göra skillnad?


Stor kram från mig  

   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards