Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

viktnedgång & en klapp på axeln

Av Johanna - 16 januari 2016 16:02

 

 

Denna veckan har gått så fort, och shit vad jag har varit duktig! 

Ja, jag ger mig själv beröm, härligt va?!

Jag har ordnat allt som jag skulle, trots att jag varit sååå trött, 

och bara velat gå hem och lägga mig! MEN jag har gjort det jag skulle trotts allt!

Så nu har jag ordnat så att jag får in pengarna som jag skulle ha tillbaka på skatten.

Jag har fixat allting med försäkringskassan.

Jag är åter igen inskriven på arbetsförmedlingen och Navigator Centrum, som numera 

heter något annat löjligt som jag aldrig lyckas lägga på minnet.

Jag har ordnat med försörjningsstödet, så förhoppningsvis går min ansökan igenom och då

får jag pengar antingen på tisdag eller onsdag. Jag håller fan tummarna!

För nu börjar jag få lite panik... eller ganska mycket egentligen!

Jag börjar få slut på tvättmedel, shampoo osv osv. Inte alls kul.. :( 

 

Jag har dessutom bestämt mig för att jag SKA gå ner i vikt! 

Jag vill inte ses som mullig.

Jag vill ses som smal. Både i andras, och i mina egna ögon.

Problemet är att jag  vill se resultat fort. Både på vågen och i spegeln. Och det är svårt.

Jag har lite alternativ på hur jag ska rasa i vikt, men jag tror inte de är hälsosamma.. tyvärr.

I flera dagar har jag varit inne på olika sidor på internet för att hitta tabletter, pulver, vad som egentligen,

som får en att rasa i vikt, och jag har hittat, tro mig! Men det är så dyrt!

Och jag vill inte lägga hela mitt försörjningsstöd på att gå ner i vikt. 

tyvärr har jag ju lite mer än det som jag kommer/måste spendera pengar på...

Men jag vet inte hur jag ska kunna sluta med Redbull... det är sååå gott!.. :(

Det kommer säkert gå jättebra, om jag bara kommer igång, och

 jag måste bara börja tro på mig själv!!

(inte min starkaste sida hehe...)


En sak som jag kommit på... Och det låter väl så jävla självklart för de flesta som läser.. men

det har det tyvärr inte varit för mig... Det blir så mycket enklare att leva när man faktiskt får 

gjort saker! Man skriver en lista, sen gör man en sak i taget, gör det klart, bockar av och går till 

nästa!

För mig, som är psykiskt sjuk och aldrig vet när jag ska få en ångestattack eller en dipp,

så är det väldigt skönt att ha så mycket kontroll jag bara kan i all kaos!


Min mamma har alltid sagt "skriv en lista, sen är det bara till att bocka av", "listor är bra" osv osv.

Och jag har alltid suckat när hon sagt det och tyckt hon mest bara varit jobbig..

Jadu.. mamma.. Tack så mycket! Jag önskar bara att jag lyssnat tidigare. För det visade ju sig att du hade rätt..

och det har du ju om det mesta.. även om jag oftast inte tror det just då.

De senaste dagarna har jag fått gjort mer än jag brukar få gjort på två veckor, eller mer! 

Jag har verkligen känt att jag har presterat, och ja, jag är så jävla nöjd, och STOLT!

Och att jag tar allt på en gång är egentligen inte bra, då jag stressar upp mig själv och risken

för ångestattacker, panikångest eller dippar ökar kraftigt, men jag har känt att jag mår lite bättre,

och då tog jag helt enkelt ett stort steg rakt ut i det okända.. Det ostadiga...

Jag hade kunnat falla pladask och det hade jag antagligen gjort om något hade gått fel.

Jag hade gett upp direkt. Känt som jag brukar. 

 

" Jag hade rätt, jag är fucking värdelös, vafan trodde jag egentligen?"

 

Men jag gav inte upp, jag blev arg som fan emellanåt, för att det var lite klydd på vägen,

MEN JAG KLARADE DET! 

 

Jag måste skriva det en gång till...

jag är stolt som fan över att jag aldrig gav upp. 

Jag kan.

Jag är inte värdelös.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards