Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

ilska, ensamhet och minnen

Av Johanna - 16 januari 2012 21:22

Hittade min gamla dagbok igår... jag vart väldigt... ledsen vid många tillfällen.. Ganska hatisk faktiskt.. 

Denna veckan har inte börjat bra.. känner att jag behöver kärlek, men det är ingenting jag pratar om. 

Sånt kan man inte kräva av andra..det bara kommer liksom. 

vill inte att kärleken...värmen..närheten jag får ska kännas påtvingad och falsk. då vill jag ha det som det är nu. 

Saknar sommaren 2011.. då jag var så busig.. det var mys...

Då hade jag fjärillar i magen...ett leende på läpparna och fullt med positiva tankar i mitt huvud..     

Nu känner jag bara saknad efter de där.. och jag saknar solens värme,

shit vad det hade vart skönt att gå ut och lägga sig och steka i solen.. mmhm nice nice! 

 

Åh vad jag vill ha sommar!! och kärlek.. var är du?! jag vill ha dig.. 

..jag vet vart min kärlek är... inte så långt bort som det känns.. 

åh vad jag vill ha honom... Gud vad jobbigt detta är på något sätt..

 

blev plötsligt väldigt sadface.. hm... jobbigt....     

Nu vill jag bara krypa upp i hans famn och höra hans hjärta slå.. 

 

hm.. vad ska jag nu skriva då.. finns väl inte så mycket mer i mitt huvud.. inga tyngre tankar precis...

Jo..en sak kanske... det kanske inte ses som "tyngre" men det är en tanke iallafall..

 

- ungefär 50 barn/ungdomar tar livet av sig i Sverige vart år... det är nästan ett självmord i veckan...

VAD UTSATTES DE FÖR? VAD FAN HÄNDER MED VÄRLDEN??

Ska det verkligen gå så långt att barn och ungdomar begår självmord?!

Världen är sjuk och det finns så mycket jag hatar i detta jävla samhället! 

Hur fan kan man vara så jävla dum i huvudet att man mobbar någon annan?! 
"det var bara på skoj"... VAD FAN ÄR DET SOM ÄR SÅ JÄVLA KUL MED ATT SKADA EN ANNAN MÄNNISKA?!!

...Och vad är de för sjuka föräldrar som skadar sina barn både psykiskt och fysiskt?! ...Vad fan har dom gjort för att förtjäna det?? Man kan fan aldrig förtjäna att bli skadad så tänk om! Att må dåligt och vara stressad, deprimerad osv osv, det är en sak.. men att ta ut det över sitt/sina barn.. det är så jävla fel!!

Finns hjälp man kan få om man har problem... och man har stooooora problem och borde verkligen söka hjälp om man tar ut sin ilska över sina oskyldiga barn. 

...Det kvittar hur jävla trotsigt ett barn är - MAN FÅR ALDRIG TA TILL MED VÅLD! 

 

..jag vet inte vad som är värst - och jag vet inte om det finns något som är värst..

..för jag tycker allt är illa... riktigt jävla illa!  

Det finns så många som mår dåligt... och där finns säkert miljontals olika anledningar till varför alla de som mår dåligt mår som de gör...

Jag förstår inte varför folk inte bara kan... behandla andra som de själv vill bli behandlade...

jag blir så trött på allt jag ser och hör att jag bara vill låsa in mig på rummet och slå sönder något..



Även om det säkert finns jättemånga som gör vad de kan för att hjälpa andra till ett bättre liv... så känns de som att det går för långsamt...!

Ganska tydligt att många blundar för problemen, med tanke på att ungefär 50 ungdomar begår självmord vart år.. 

Det måste väl för fan vara någon som ser om någon annan t.ex blir mobbad?! ..någon som sitter själv i matsalen?..eller på rasterna?..  någon som alltid eller ofta sitter/ går ensam med lurar i öronen... för fan folket!!
Att hälsa och le mot personer man inte känner  kan göra någon annans dag!

Man har inte en jävla aning om vad de går igenom, men om du hälsar...

Då vet de kanske att de inte är osynliga iaf.

 

Jag har kompisar som halvt snear mig och tycker jag beter mig konstigt för att jag hälsar på folk jag inte känner, men själv tycker jag att det känns bra! Jag möter andra med respekt och ser dom som medmänniskor. 
Jag vill inte att någon annan ska må dåligt, och kan mitt hälsande få någon annan att må åtminstone lite bättre så är jag nöjd- då har jag iallafall gjort något för någon annan. 
Det är iförsig väldigt väldigt lite, men det kanske kan betyda väldigt mycket för någon.

 

Här är början av en text ur min dagbok...
   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 november 2022 19:51


  Hej! Ja, ni är väl vana vid det här laget - att det oftast går väldigt lång tid mellan inläggen. MEN nu har jag en uppdatering att göra. Både angående oss som familj, men också om Elize.   1 oktober flyttade vi äntligen till en större lägen...

Av Johanna - 4 juli 2022 17:35

  Helt lost på dagarna.. som vanligt haha!  Läkaren ringde mig i torsdags och vi pratade länge angående för- och nackdelar med medicinerna under graviditet. Vi kom tillsammans fram till att det faktiskt är säkrast om jag fortsätter vara mediciner...

Av Johanna - 29 juni 2022 14:41


Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Dels på grund av att det inte finns tid till det, men mest för att det inte hänt så mycket angående Elize! Sjävklart händer det mycket på så sätt att hon utvecklas och växer både kroppsligt och mentalt...

Av Johanna - 28 oktober 2021 16:00

  Sonden blev vi inte av med.. den fick följa med hem.  Det var inte helt enkelt att se till att Elize inte fick tag i den. Det ska gudarna veta! Det handlar alltså om en halv sekund sen har hon dragit ut den. Och det är egentligen ganska fanta...

Av Johanna - 26 oktober 2021 16:00

  19 februari : Eget rum!                        Allt gick så snabbt. När vi kom till IMV så var de påväg att flytta Elize. Beslutet kom hastigt för personalen                         också. De ringde direkt när de fått reda på att vi skulle få...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards